Loading…

Elektryk do Domów Warszawa

Elektryk do Domów i Sprzętów w Warszawie. Usuwanie Awarii - Nowe instalacje - Usługi Elektryczne
Kontakt

#8 Rekuperacja. Elektryk dla Laika. nie odzyskuj energii !? Fakty nie Mity



Zapraszam do całej Playlisty Elektryk dla Laika …

Pobrane z Youtube Elektryk do Domów, Naprawa Elektryki w Domu, Serwis naprawy elektryki i Elektroniki, Elektryk Warszawa, Naprawa Elektryki Warszawa, nasz elektryk z dojazdem na terenie Warszawy i okolic pomaga w trudnych sprawach.

23 thoughts on “#8 Rekuperacja. Elektryk dla Laika. nie odzyskuj energii !? Fakty nie Mity

  1. Zapraszam do całej Playlisty Elektryk dla Laika

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLBD7F9Sx3EuprUSxRKY_eGqWoAlsNyiNz

    #1 Czy warto kupić Auto Elektryczne https://youtu.be/zb_Fhzt4a9o

    #2 Jak Ładować Auto Elektryczne https://youtu.be/0AUHxqVpuZY

    #3 Złącza Ładowania https://youtu.be/I4sJSq03jYY

    #4 Jak jechać żeby dalej zajechać https://youtu.be/qjH1NMrLc3o

    #5 Najlepsze sieci ładowania https://youtu.be/bIbaNvdqgxE

    #6 Plusy i Minusy jazdy na prądzie https://youtu.be/vnro7eoCpt8

    #7 Jak kupić elektryka https://youtu.be/xGD2ftq5XUk

    #8 Rekuperacja. https://youtu.be/paYyKPlAZjQ Elektryk dla Laika. nie odzyskuj energi i!? Fakty nie Mity

    0:50 Jak ustawić rekuperacje

    1:06 Moje doświadczenie w ustawianiu odzyskiwania energii

    1:24 Szczególne sytuacje kiedy warto odzyskać trochę energii

    1:50 Jak auto hamuje na rekuperacji ustawianej na 0

    2:30 Kiedy zawsze działa układ hamulcowy a nie rekuperacja – niezależnie od ustawień

    2:55 Jak ustawić rekuperację w mieście

    3:18 Jazda bez użycia hamulców

    4:00 Kiedy warto mieć rekuperacje maksymalną

    5:05 Dlaczego w elektryku lepszą opcją jest napęd na przód

    6:00 Rekuperacja na maksa na śliskim ale nie w każdym elektryku

    7:30 Jak ustawić rekuperację gdy jedziemy na Tempomacie

    8:00 Najlepsze samochody – z regulowaną rekuperacją

    9:18 Człowiek najważniejszy

    Elektromobilność to nasza Pasja !

    Doradztwo | Konsultacje | Negocjacje cen | Pomoc w Zakupie Auta.

    Jak wybrać optymalny samochód elektryczny do potrzeb, Testy samochodów elektrycznych.

    A jeśli doceniasz moją pracę będę wdzięczny za wsparcie kanału

    Numer Konta Dla Wsparcia Kanału

    50 1020 5558 1111 1307 3680 0074 – w tytule koniecznie "DAROWIZNA"

    lub https://patronite.pl/napradpopolsce

    Pisz

    NapradpoPolsce@gmail.com

    Subskrybuj

    https://www.youtube.com/napradpoPolsce

    https://www.youtube.com/wolnyczas

    Użytkuje Testuje więc Polecam

    https://evston.com/pl/

    Dla widzów kanału rabat na hasło: Na Prad z EVSTON (ważna pisownia)

    Kabel do np Kii e-Niro Typ2 Typ2 do ładowania ze słupków AC

    https://evston.com/pl/kable-do-ladowania/118-kabel-typ-2-evston-chargeflex-16a-trojfazowy-5m-do-ladowania-samochodow-elektrycznych-i-hybrydowych-plug-in.html

    Przenośna Stacja Ładowania do np, Kii e-Niro z siły

    https://evston.com/pl/przenosne-stacje-ladowania/84-zencar-typ-2-11kw-6-16a-5m-kabel-zlacze-cee-16a-5pin.html

    Warto zaopatrzyć się na wszelki wypadek również w komplet przejściówek do Stacji Zencar'a

    https://evston.com/pl/akcesoria-i-adaptery/97-komplet-adapterow-cee-16a-do-schuko-i-cee-16a-do-cee-32a.html

    Sprawdź gdzie tanio ubezpieczyć auto

    https://partner.rankomat.pl/tracking/click/3422221d28cea251d5c90b9ef5c972ad

    Naszego Nissana Leaf'a ubezpiecza:

    Beniamin Branc z agencji Lider-Pośrednictwo Ubezpieczeniowe. tel.661376510 benjib@wp.pl

    Moje auto ładuje na GreenWay

    https://greenwaypolska.pl

    #NaPrądPoPolsce #SamochodyElektryczne #ElektrykDlaLaika

    @PompaCiepłaiPV @Panele Fotowoltaiczne @Eko Niezależny @Dobry Projekt @na prad po Polsce @Tomasz Żyłka PV

    Tym ładuje sprzęty audio video

    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-sieciowa-baseus-mirror-4xusb-30w-led-11312276825?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=cdcef18c-22d2-4aac-91ef-0b35e6a00c5c

  2. Świetny materiał, dużo praktycznych wiadomości. Dla mnie ciekawostką jest to, że e-niro można zatrzymać łopatką. Brakowało mi tego. Dojeżdżając do świateł zwiększałem poziom rekuperacji ale w końcu musiałem wcisnąć hamulec. Jutro to przetestuję 😀

  3. Akurat ten odcinek jest dla poczatkujacych – osoby ktore nie wiedza jak jezdzic z rekuperacja, zgadzam sie, powinny jak najmniej jej uzywac, jednakze zostala ona po to stworzona zeby Jej uzywac. Umiejetnosc plynnej jazdy z maxymalna rekuperacja powoduje najlepsza eko jazde. Wiec niestety ale nie do konca zgadzam sie z prowadzacym. Chodzi tu o doswiadczenie w jezdzie elektrykami a nie o zwiekszanie/zmniejszanie rekuperacji. Zapraszam do testu to przekonamy sie czy masz racje o wynikach.

  4. To ja od siebie dodam:
    – BMW i3 ma jeden poziom rekuperacji (dosyć mocny) i z nim nauczyłem się jeździć praktycznie bez hamulca – w zimie trzeba uważać…
    – Jaguar i-pace ma 2 tryby: mocny i słabszy, ale ma Za to tryb jazdy w zimie bądź na śliskiej nawierzchni, który to ogranicza rekuperacje.
    – BMW i4 posiada także tryb rekuperacji automatycznej, którego się uczę bo dobiera on sam sile rekuperacji zależnie od warunków na drodze. Trochę to dziwne uczucie bo żyje on swoim życiem…

  5. Skracając (zwłaszcza temat o jeździe w zimie)
    Rekuperacja = hamowanie silnikiem
    Mocna rekuperacja ~ retarder (jak w ciężarówkach
    A tył napęd to tył napęd; wychodzi na to, że tu nie ma znaczenia jaki rodzaj napędu. Wady i zalety są te same…

  6. W Zoe czy chcesz czy nie rekuperacja dział zaraz po odpuszczeniu gazu ale jest bardzo delikatna, po wciśnięciu hamulca autko zwiększa siłę rekuperacji, też ciekawe rozwiązanie.

  7. Dobry odcinek. Cenne rady doświadczonego użytkownika EV. Warto eksperymentować. Każdy musi samodzielnie się nauczyć swojego samochodu by wykorzystywać wszystkie jego możliwości. Inne ustawienia rekuperacji potrzebne są do dynamicznej jazdy, inne dla ekonomicznej. Warto wspomnieć, że rekuperacji trzeba używać z rozwagą gdy akumulator jest zamrożony. Nie jestem przekonany, że KIA E-Niro ogranicza ładowanie odzyskowe jak tesla w takich warunkach (brak mi stosownych doświadczeń). Reasumując cały czas bawię się moim samochodem i odkrywam zależności. Michał ma dużo więcej spostrzeżeń praktycznych i warto przetestować co mówi. Pozdrawiam serdecznie

  8. Dzięki za temat, w mieście cały czas używam i-pedal. Działa bezbłędnie i zaoszczędza przenoszenie cały czas stopy prawo-lewo-prawo. Co do autostrady gdzie jadę tylko na tempomacie to się przyznaję, ze nie myślałem nigdy o rekuperacji. Szkoda że nie ma licznika pokazującego ile Wh lub na dłuższej trasie kWh zaoszczędza się dzięki rekuperacji, to by dopingowało do czynniejszego używania tej czynności.

  9. Dzięki za odcinek , zaskoczony jestem informacją o rekuperacji jadąc autostradą, człowiek wciąż się uczy. Mam pytanie jak akumulator znosi takie "strzały prądowe", pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za edukację.

  10. Zaraz zaraz, uważam ten materiał za nieco tendencyjny. Przecież w Leafie 1, mimo ustawienia rekuperacji B, czyli tej najmocniejszej, to my decydujemy poprzez odpowiednie "odpuszczenie"/"naciśnięcie" pedalu przyśpieszenia czy rekuperacja nam mocno zwalnia auto czy słabo.

    Np. na swoim przykładzie, w zasadzie zawsze mam rekuperację na maxa i mimo to, to ja decyduję czy dojeżdżając do świateł i widząc: odleglosc, sytuacje na drodze, prędkość – poprzez odpowiednie manewrowanie pedalem czy zwalniac/rekuperowac wiecej czy mniej.
    Nie wiem jak jest w innych elektrykach….

  11. Z maksymalną rekuperacją na śliskim się nie zgodzę… testowałem to tej zimy i na lodzie z rekuperacją na 3 auto zrywało przyczepność. Dużo lepiej na śliskim hamować hamulcami bo wtedy hamują wszystkie 4 koła, a nie tylko 2 i dużo trudniej wpaść w poślizg. Na naprawdę śliskim rekuperacja maksyalnie na 1 lub 2 poziom.

  12. A mnie brakuje w eNiro funkcji e-pedal z hamowaniem do zera przy odpuszczaniu gazu jak w Leafie. Technicznie jak najbardziej możliwe, wszak automat potrafi auto wyhamować.

  13. Świetny odcinek.
    Ważna sprawa przy rekuperacji
    raz na jakiś czas mocno depnąć na hamulec żeby się klocki docisnęły do tarczy.
    U mnie w Leafie 1 pięknie zardzewiałe tarcze. Poprzedni właściciel przy sprzedaży mówił że też cały czas jeździł na eko.
    W zimę mamy dwie pieczenie na jednym ogniu, bo tarcze się "przeszlifuja" i bateria się rozgrzeje dzięki czemu na szybkiej ładowarce osiągniemy większą prędkość ładowania.
    Wszystkie te informacje zostały "wyłuskane" z wcześniejszych filmów Michała 😁
    A widać na ściądze się nie znalazły 😎

  14. Bardzo dorzeczne rady. I dotyczą również plug-in-ów i hybryd (a tych z regulowaną rekuperacją – nawet w 100%). Paradoksalnie: unikamy rekuperacji!

  15. Dzięki za materiał.
    Mnie tato jak uczył jeździć to – oczywiście w przenośni mówił – hamulce to używaj do zatrzymania w garażu.
    Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!