Loading…

Elektryk do Domów Warszawa

Elektryk do Domów i Sprzętów w Warszawie. Usuwanie Awarii - Nowe instalacje - Usługi Elektryczne
Kontakt

Trasa 680km elektrykiem jak spalinówką a nawet lepiej bo za 15zł Jak dbać o pakiet a jak o ogniwa?



Jak dbać o pakiet a jak o ogniwa w samochodzie elektrycznym ? 16:45 Ładowarka w Jędrzejowie jest ograniczona do 50 kw ale …

Pobrane z Youtube Elektryk do Domów, Naprawa Elektryki w Domu, Serwis naprawy elektryki i Elektroniki, Elektryk Warszawa, Naprawa Elektryki Warszawa, nasz elektryk z dojazdem na terenie Warszawy i okolic pomaga w trudnych sprawach.

36 thoughts on “Trasa 680km elektrykiem jak spalinówką a nawet lepiej bo za 15zł Jak dbać o pakiet a jak o ogniwa?

  1. Witam. Pytanie do autora zdania : nie stał naładowany pełny długo. Długo tzn ile?
    Pytam ponieważ zakupiłem skuter elektryczny na ogniwach litowo jonowych i zasięgu 100km. Jeżdzę nim do pracy 30 km w dwie strony i podpinam do ładowania co 2 dni. Jeśli go naładuje i postoi 5 godz lub 5 dni na 100% czy cos grozi ogniwom ?

  2. Kolejna sprawa o której nikt nie pisze.Elektryk to niższe koszty serwisowania.I uważam ze dobry egzemplarz uzywany ma sens.Kupisz tanio i pratycznie bez obsługowy.Klocki tarcze 2x dłużej brak alternatora lania olejów wymiany filtró(oprucz kabinowy).

  3. Jaką logikę widzisz w kupowaniu "dla oszczędności" samochodu 2-3 krotnie droższego od porównywalnego rozmiarami samochodu na konwencjonalne paliwa (może np. tańszej marki albo rocznego zamiast nowego)? Nawet gdybyś jeździł za darmo (a tak nie jest) – po ilu latach wyjdziesz chociażby na zero? To nie pierwszy Twój film, który oglądam i za każdym razem mam wrażenie, że jesteś "fanbojem" elektryków i na różne sposoby sobie racjonalizujesz, jakie to dobre decyzje podjąłeś. Fajnie, że kupiłeś sobie drogą zabawkę, ale nie oszukuj siebie (i innych przy okazji).

  4. Będąc w salonie KIA dealer przeczytał mi że przy odpowiednim użytkowaniu baterii okres jej użyteczności to 22lata i 1.5mln km zapytałem co to znaczy odpowiednie użytkowanie. Odpowiedział że ładowanie z wallboxa lub na szybkich ładowarkach i nie używanie tej ładowarki od Kia ponieważ ona długo ładuje i tego się nie poleca, zdziwiło mnie to bo zawsze twierdziłem odwrotnie co więcej nie przekonał mnie do swojej wersji, uważam że się mylił czy na pewno? Twierdził dodatkowo że samochód ma taki mały alternator który doladowauje mały akumulator co również chyba nie jest prawdą ponieważ to komputer ładuje małe aku12v z baterii trakcyjnej po przez układ elektroniczny.

  5. Interesuje mnie zakup elektryka lub hybrydę używaną dla żony. Nie przeraża mnie realny zasięgiem 120km bo będzie on wystraczający w okolicach domu.
    Trochę nie komfortowa jest ta zabawa z klimatyzacją celu uzyskania zasięgu.. ale to inny temat.
    Natomiast trochę martwi mnie zakup używanego auta elektrycznego pod kątem stanu baterii.
    Widzę, że jest Pan z okolic Krakowa. W związku z tym gdzie w Naszych okolicach można sprawdzić stan baterii a takim aucie?

  6. Jak ktoś chce jeździć tanio, to powinien kupić sobie używane auto benzynowe. Przebieg auta powinien być jak najniższy. Kolor auta i jego wyposażenie akcesoryjne ma małe znaczenie. Najważniejszy jest jego stan i cena zakupu. Dobrze jakby się udało nabyć auto z tych które mają opinię trwałych. Konieczne jest dopasowanie pojazdu do możliwości przerobienia go na zasilanie gazem. Czy silnik to dobrze będzie znosił, przyłącze jest stosunkowo łatwe do zrealizowania.
    Można zastanowić się nad używaną hybrydą.
    Tak skonfigurowany samochód z lpg jest najtańszym sposobem podróżowania.
    Bez konieczności planowania ładowania, ponoszenia kosztów z tym związanych czy koniecznością wydania worka pieniędzy na zakup nowego elektryka. Bez stresu i tanio.
    I to jest na razie jedyne rozwiązanie, które przychodzi mi na myśl.

    A elektryki za kilka lat, jak spadną ich ceny, zwiększy się liczba punktów ładowania, uporządkowane sposoby przyłącz i ich rodzaje, płatności za ładowanie, a przede wszystkim czas ładowania i pojemność jak i waga baterii. Wtedy to może być najlepsze rozwiązanie do taniego podróżowania.

    Obecnie tak nie jest, ale jak kogoś stać lub wydaje mu się, że to najtańszy sposób niech sobie robi co chce i cieszy się życiem. Pozdrawiam

  7. Z moich wyliczeń wyszło podobnie i właśnie za 2 tygodnie odbieram moje nowe e-Niro :)) Wiadomo, że każdy ma inną sytuację, ale ja wolę kupić trochę droższe auto zamiast wyrzucać te pieniądze w błoto na paliwo, droższe przeglądy i awarie gdy auto będzie już miało kilka lat. Dodatkowo biorąc pod uwagę ślad węglowy i uwzględniając emisje powstające nie tylko przy spalaniu paliwa ale także, przy wydobyciu, rafinacji i transporcie ropy to elektryk jeżdżący tylko i wyłącznie na prądzie z węgla emituje i tak o 50% mniej CO2.
    Niewiem jak można w dzisiejszych czasach kupować nowe auto spalinowe za podobne pieniądze, to się zwyczajnie nie opłaca! Też przeczytałem Finansowego Ninję Michała Szafrańskiego super książka! 🙂

  8. witam ! ile tak w przybliżeniu przejadę kilometrów jakbym kupił kia e-niro 500 tys lub ile lat wytrzymia akumulatory w e-niro ?? pozdrawiam i daje suba 🙂

  9. Podjedź do najbliższego dealera-> jest już nowa aktualizacja systemu multimedialnego. Trochę zmienił się ekran startowy (wyświetla się stacja radiowa), dodali również funkcję "parking"- nie wiem co to jest. Ale ważniejsza funkcja to możliwość wybrania sobie jednego z kilku ekranów (parametry akumulatora, pogoda, stacja radiowa, itp) w miejsce tego statycznego obrazka "Android Auto" jak masz podłączony telefon

  10. Właśnie o takie informacje chodzi. Jak ktoś kupuje auto elektryczne to nie wiem jak go ładować. KIA w instrukcji obsługi wyraźnie mówi, że można ładować do pełna. Ale na serwisie można usłyszeć, że lepiej nie. I tak naprawdę właściciel takiego auta jest zdezorientowany. Świetnie wyjaśniłeś różnice między pakietem baterii a pojedynczym ogniwem. Jednak to, co jest bardzo ważne, to szybkość ładowania. Im szybciej będą się ładowały, tym szybciej może wystąpić ich degradacja. Dlatego jeśli możemy ładować auto w domu, to najlepiej tak je właśnie ładować. Moc 11kW nie zaszkodzi w niczym i jedynym mankamentem jest to, że ładowanie potrwa powiedzmy 5-6 godzin a nie 40 min. Ale jeśli ładujemy w nocy a do tego na taniej taryfie lub z własnego magazynu i fotowoltaiki, to koszty są bliskie 0.

  11. Ech… Przyznam, że po kilku filmach już mnie przekonałeś do elektryków 😉 , ale mam pytanie: Jaki byłby koszt przejechania 100 km bazując tylko na ładowarkach przy stacjach benzynowych. Oczywiście na przykładzie Twojego Nissana eNiro.

  12. Pozdrawiam z trasy niebieska Škoda Octavia…. jadąc ta trasa, a nie jestem stąd i widząc zielona tablice od razu wiedziałem ze to Ty 🙂 ( miałem cicha pewność i nadzieje ) super jestem wielkim fanem !!! Pozdrowienia z śląska cieszyńskiego 😉

  13. Witam wszystkich oraz autora tourne po Polsce autem elektrycznym. Bardzo lubię oglądać Pana filmy niestety mam bardzo trudny temat . Mam wiele zawodów m.in jestem taksówkarzem, a jako kierowca jeżdżę Toyotą Auris w Hybrydzie w Kombi, która jest praktycznie nie do zarżnięcia, oczywiście jak się dba o nią oczywiście. W obecnej sytuacji przejeździłem nią 247000 km od początku na podtlenku LPG . Jednakże w moim zawodzie, rzecz szczególnie ważna jest to m.in w elektryku jak długo obecna bateria 64 kwh w KIA E- Niro ile ona wystarcza tys/km i w tym kierunku się właśnie kłaniam. Pytam oto ponieważ baterie w Tesli nawet po 500 tys km sa w całkiem niezłym stanie, a ze ma Pan już doświadczenie i kreci się Pan w środowisku maniaków samochodowych, to chciałbym się dowiedzieć czy ma Pan jakiekolwiek materiały o przebytych ekstremalnych set tys km
    Pozdrawiam.

  14. Dziękuję Michale za film. Tradycyjnie mam pytanie. Raz w miesiącu balansujemy baterię małym prądem. Czy mógłbyś sprecyzować czy lepiej ładować – małym prądem z 1 fazy ( 2,3 KW-ładowarka oryginalna ) czy z 3 faz (evse 6 A podaje ok. 4 KW )? Straty prądu zapewne są większe przy ładowaniu na 1 fazie, ale co jest lepsze dla baterii ,czy nie ma to żadnego znaczenia? Życzę Tobie i Rodzinie Zdrowych i Spokojnych Świąt .

Dodaj komentarz

Zadzwoń!