Loading…

Elektryk do Domów Warszawa

Elektryk do Domów i Sprzętów w Warszawie. Usuwanie Awarii - Nowe instalacje - Usługi Elektryczne
Kontakt

3 CYLINDRY 600KM I 600NM czyli WITAMY W 21 WIEKU MOTORYZACJI !!!



Z jednej strony świat motoryzacji dąży do elektryfikacji a z drugiej życie silników spalinowych przeżywa nowy rozkwit i mam …

Pobrane z Youtube Elektryk do Domów, Naprawa Elektryki w Domu, Serwis naprawy elektryki i Elektroniki, Elektryk Warszawa, Naprawa Elektryki Warszawa, nasz elektryk z dojazdem na terenie Warszawy i okolic pomaga w trudnych sprawach.

42 thoughts on “3 CYLINDRY 600KM I 600NM czyli WITAMY W 21 WIEKU MOTORYZACJI !!!

  1. Fajnie powiedziane i tylko tyle .moc z tłoka porównywalna do formuły 1 ,tylkp że tam są chyba 3 silniki ma sezon .pozarym problem z zawodami że nie nadążają z obrotsmi jest troszkę inny.nie chodzi o napęd. Zawory nie nadążają bo powyżej pewnej częstotliwości sprężyny zawodowe wpadają w rezonans i nie są w stanie zamykać.dla tego są po 2 i o różnej charakterystyce. W niektórych wysoko obrotowych motocyklach są rozrządu bez sprężyn, zawory zamykają specjalne dzwigienki .wiec elektronika tego nie wyeliminuje .co do krzywej wykresu pracy zaworów w multiair fiata też można coś takiego uzyskać. Pozatym nikt nie liczy poboru prądu przez to coś i konieczność zastosowania potężnego alternator ,który pobiera skoro mocy silnika. W tych czasach zrobić silnik super mocny i oszczędny to nie problem .problem to jego żywotność ,awaryjność i koszta .w normalnym aucie dla nie tylko Kowalskiego ale np morawieckiego nie do przyjęcia.

  2. mysle ze Elon Musk by cie zadeptal w tej rozmowie o ekologi moim zdaniem w idealnym swiecie mamy samochody bardzo szybkie bardzo eko i bardzo tanie w eksploatacji i bardziej do tego pasuje elektryk nowa tesla plaid 1000 koni za mniej niz milion jeszcze mniej ruchomych czesci niz te cudo koenigseg i zawsze duzo taniej tankowac samochod z gniazdka trzeba isc z duchem czasu i byc otwartym na nowe technologie a nie na sile bronic starych
    nowe zelowe baterie nie sa szkodliwe dla srodowiska oraz albo "hyniek w wąwlowni wecej węgla" allbo hyniek zobacz na moje nowe solary XDDDDD

  3. Michu jeśli chodzi o ślad węglowy wytwarzany przez auta ja bym się raczej skupił na CO2 wytwarzanym przez krowy i świnie produkowanym po zachodniej stronie granicy bo tam limity obowiązują z przymrużeniem oka , a musisz wiedzieć że największy problem jest nie z motoryzacją czy tankowcami zasilanymi mazutem , tylko z coraz większymi chodowlami bydła w RFN lub NRD produkcja bydła zagospodaruje większość śladu węglowego i na motoryzacje już go brakuje ! I zgadzam się z tezą że auta "epektryczne" nie są w żaden sposób ekologiczne , bo ogniwa zgrubsza wytrzymują 1000 ładowań a po tem trzeba z utylizować nikiel kadm ołów kobalt z moich skromnych informacii wiem tyle że tych pierwiastków się nie przetwarza tylko magazynuje ze szkodą dla środowiska .

  4. Od 2000 roku silnik glowne statkow posiadaj powerpacki hydrauliczne sterujace praca zaworu wydechowego jest to system VIT . Polecam pana z wydzialu mechanicznego Witkowski na szkole morskiej on wytlumaczy wszystko a wycieczka do DTC i prezentacja maersk na kontenerowcu pokaze moc systemow vit. Silnik 12000 kW robi wrazenie bez rozrzadu mechanicznego.

  5. Powiem coś optymistycznego o ekologii.
    Ekologicznie będzie gdy szprycowanie zadziała.
    Po to Pentagon zarządził oszustwo pandemiczne.
    Nie istnieje żadna inna metoda zachowania czystego powietrza.

  6. Bardzo pouczający/edukujacy odcinek. Jak nigdy nie mialem czasu na ogladanie odcinkow od deski deski, to odkąd pracuje na nocki to czly czas sluchaweczki i na zmiane Michu M4K i Michu prywatny kanal! Ps czekam na odcinek o zmiennym stopniu sprezenia.
    Pps moze material o silniku z maseratti mc20?

  7. Michu Michu, ale gdyby tak ten silnik zrobic na 75km to sobie wyobraz ile zaoszczedzisz, druga sprawa jak sobie pomierzysz ze 15letni civic na 1km emituje prawie 2 razy mniej niz weglowy elektryk to sie zaczynasz drapac po glowie (i o emisji mowie w UK, gdzie duza czesc elektrowni jest gazowa). Sprawa trzecia, Szwed pare lat temu wspominal cos o eliminacji korbowodu… nawet nie jestem w stanie sobie wyobrazic jak mozna naped przeniesc bez korbowodu… (chyba ze kablami do silnikow elektrycznych)

  8. Nie nie łysy, obejrzyj film jak groźne dla środowiska jest produkowanie spalinowych plus jak potwornie nieekologiczne jest transportowanie ropy. Wydobywanie litu rzeczywiście jest bardzo nieetyczne na moment obecny ale to jesteśmy w stanie zmienić.

  9. Michu ja bym tu dorzucił jeszcze Fiata z systemem MultiAir. W 2002 roku opatentowali już system elektro hydraulicznego sterowania zaworami ssącymi. Pozdrawiam

  10. Rozrząd steruje kolejnoscią pracy cylindrów układu korbowo tłokowego 😉 tak dla laików. Bo powiedzenie ze rozrzad spina doł z górą dla laika mało mowi 😉

  11. Temat sterowania zaworami za pomocą elektromagnesów jest znany od lat 90 przynajmniej jeżeli chodzi o patenty, ciekawe jest to ze przy takim sterowaniu można by zmieniać w trakcie pracy, silnik 4 suwowy w 2 suwowy przy odpowiednim doładowaniu, można przepłukać cylinder w cyklu 2 suwa i w tym momencie ze wzoru na moc można ją znacząco zwiększyć.

  12. Zgadzam się no chyba je juzek ma fotolwoltaike ale to i tak koszt produkcji serwisu dla mnie dalej zadbane auto czy będą czy diesel jak mój były mercedes w 124 w testach spalin diagnosta był w szoku

  13. "Rozrząd nie jest doskonały" tak jak wszystko 😉 Freevalve też nie pozwoli na kręcenie silnika do 30000RPM i to raczej wynika z bezwładności zaworów i sprężyn a nie hydrauliki. Wszystko co ma masę posiada bezwładność tak jak zawory i sprężyny, one po prostu przy pewnych prędkościach nie zdążą wrócić na swoje miejsce albo się wcale nie otworzą, przy Freevalve też tak będzie. Im lżejesze elementy w silniku tym można osiągać wyższe RPM, dlatego w F1 silniki robi się z małymi cylindrami ale jest ich dużo 😉

  14. Wszystkie przełomowe wynalazki w motoryzacji wprowadza się w drogich jednostkach ( motor sport ) , tylko że potem trafiają do produkcji masowej i to powoduje że przestają być drogie . Elektrozawory to nic nowego , rozwiązanie stare jak świat , ale nikomu się ono nie opłacało bo tradycyjne było tańsze. Ogólnie w motoryzacji wszelkie założenia są znane i wymyślone ponad 100 lat temu a potem tylko udoskonalane .

  15. Czy tylko jak widzę auto elektryczne do miasta nie jako eko rozwiązanie ale jako tania metoda na codzienną jazdę? Znajomy miał Opla amperę (nietypowa hybryda plug-in ponieważ silnik spalinowy działa ekskluzywnie jako generator i nie traci mocy jadąc tylko na bateriach) zasięg na prądzie śmieszny bo coś ponad 60km ale na dojazd z domu do pracy i z pracy do domu starczało. Piękno tego polegało na tym, że na "paliwo" wydawał miesięcznie niecałe 30zł bo zamontował sobie licznik przy gniazdku z którego się ładował żeby sprawdzić jak to wychodzi.

  16. Zadna nowosc takie rozwiazanie rozrzadu. 20 lat temu gdy sie uczylem w samochodowce to bylo juz znane to, jednak nie dostepne dla Kowalskiego.
    Valve to zawor a nie walek

  17. Porównanie do F1 trochę z dupy bo w F1 moc ograniczona jest przepisami. Dokładnie rzecz ujmując są limity ilości paliwa branego na pokład jak i jego maksymalnego przepływu. Dodatkowo obroty są ograniczone do 12 tyś. bodajże, gdzie jednostki mogłyby kręcić się znacznie wyżej. Dając wolną rękę inżynierom w F1 myślę, że te jednostki generowałyby z tego 1.6 v6 znacznie ale to znacznie więcej mocy. Trzeba też brać pod uwagę stopień obciążenia tych silników. Silnik w F1 praktycznie przez większość swojego życia nie schodzi poniżej 8 tyś obr/min gdzie w tym Koenigsegg'u jednak aż tak drastycznie obciążenie przez 95% jego życia nie są przewidziane. Co znacznie wpływa na żywotność tej jednostki. Pozdro

Dodaj komentarz

Zadzwoń!