Więcej: https://www.youtube.com/hashtag/101_gad%C5%BCet%C3%B3w Oglądaj w niedzielę o 11:40 w TVN Turbo oraz …
Pobrane z Youtube Elektryk do Domów, Naprawa Elektryki w Domu, Serwis naprawy elektryki i Elektroniki, Elektryk Warszawa, Naprawa Elektryki Warszawa, nasz elektryk z dojazdem na terenie Warszawy i okolic pomaga w trudnych sprawach.
Related
26 thoughts on “Test grzałki do oleju silnikowego! 101_Gadżetów”
Wstaję rano, przekręcam na zapłon , już się cieszę bo gadżet działa, wskaźnik od temperatury podniósł się , lecz po chwili wyciągam telefon " szefie będę puzniej, akumulator mi padł".
4:15 temperatura nie wzrosła dwukrotnie, a wzrosła z 12*C do 24*C czyli o 12*C a nie dwukrotnie. Żeby wzrosła dwukrotnie musiałaby wynosić 296*C. 24*C to nie jest dwukrotnie więcej jak 12*C. Pepełniony został bardzo częsty błąd logiczny, ale raczej nie podejrzewam braku podstawowej wiedzy fizycznej. Warto jednak dbać o takie szczegóły jak się występuje publicznie.
Tak, tylko że w Skandynawii te grzałki do samochodów są podłączane do zewnętrznej sieci 230V. Podgrzewają olej, płyn chłodniczy a niektóre nawet mają funkcję ładowania akumulatora. Ta mała piciurynka nie ma szans podnieść przez całą noc temperatury oleju choć odrobinę powyżej zera. Miska olejowa w zimie będzie działała jak radiator. Bzdura i zmarnowane pieniądze.
Mało mocy. Należało by zastosować co najmniej 3 takie grzałki. Kolejne co to taka grzałka niczym nie osłonięta grzeje po 2 stronach i należało by z 2 strony ją czymś zaizolować żeby nie grzała powietrza. A i tak efekt marny.
Ja to bym proponował wywiercić dziurę w misce. Włożyć grzałke DEFA (ta która idzie w brok do płaszcza wodnego) i się cieszyć lepszym efektem. Do tego dodać tajmer mechaniczny 230v i włala
moze zima by nie nagrzala oleju jakos specjalnie tylko ciekawe ile dluzej by utrzymywala temperature nagrzanego oleju np ze jade do roboty olej temp robocza ide na 8h grzałkę odpalam i pomaga podtrzymac tem hm
to bez sensu. Bo zamontowana miska do silnika bedzie traciła ciepło o wiele szybciej bo będzie ją odbierać korpus silnika.. a w przypadku ujemnych temperatur to prawdopodobnie niewiele zmieni bo ma za małą moc
Zasilacz 12v podłączony pod timmer do gniazdka i złącze pod maską do podłączenia grzałki. Rozwiązanie stosowane już od dawna ale jako medium jest woda w układzie chłodzenia
Ja bym zamontował kilka takich grzałek i podpiął tak, że mają działać jeżeli: samochód jest otwarty i jest ujemna temperatura miski i wyłączy się jak włączę rozrusznik i nie działa dłużej niż np 5min (czas trzeba dobrać eksperymentalnie lub obliczyć)
Wyprowadził sobie np dwie diody. Czerwona, że grzalka jest załączona I zieloną, że można odpalać samochód
Lub Jeśli mamy jakieś sprytne miejsce w aucie. Kupić jeszcze jeden aku (nawet używkę, z demontażu albo coś, byleby względnie sprawny i tani) Obudować w jakiś zgrabny styropian, żeby dlugo go mróz nie łapał. Podpiął go do ładowania podczas jazdy przez przekaźnik, żeby podczas postoju był odłączony od reszty instalacji i właśnie do niego podpiąć grzalke/grzalki. Oczywiście przez jakiś termostat, który będzie wyłączał grzanie po osiągnięciu dajmy na to zera stopni przez miskę olejową. Tak luźno na szybko wymyślone.
Ofc można sie bawić z arduino, apkami i powiadomieniami, wiecej ciekawych warunków uwzględnić i najlepiej jakby to bylo dosyć proste i samo robiło.
Ja to się zastanawiam ( pomijając całe te dyskusje, czy to działa czy nie) PO CO TO POTRZEBNE? dodatkowy klamot który będzie osłabiał akumulator. Silniki nawet z lat 90 są tak skonstruowane że bez problemu odpalają w temp poniżej -20 stopni i nie potrzeba ich jakoś specjalnie rozgrzewać na postoju. Bez mała 30 lat temu odbierałem z salonu T4 i poinstruowano mnie że auta nie trzeba rozgrzewać w zimę tylko odpalić i od razu można jechać. Auto jeździ do dzisiaj i ma się dobrze a to całe podgrzewanie miski jakąś płytką – PO CO?
Jak dla mnie ten test jest niewiarygodny. Test powinien być wykonany w zamrażarce gdzie temperatura jest przynajmniej -10C i w tedy można powiedzieć czy to ma sens. Druga sprawa jeśli mamy zimę -10C to ten cały olej który podgrzejemy, straci swoje ciepło po rozprowadzeniu go w silniku. Ilość metalu do podgrzania VS ilość oleju… silnik podgrzeje się o około 1C wytracając ciepło z oleju. jak dla mnie nietrafiona Reklama produktu.
Ciekawy Odcinek 🌞🌞🍀🍀😊😊
Wstaję rano, przekręcam na zapłon , już się cieszę bo gadżet działa, wskaźnik od temperatury podniósł się , lecz po chwili wyciągam telefon " szefie będę puzniej, akumulator mi padł".
Polóż stara pod samochodem na noc,niech grzeje kolby cyckami.
4:15 temperatura nie wzrosła dwukrotnie, a wzrosła z 12*C do 24*C czyli o 12*C a nie dwukrotnie. Żeby wzrosła dwukrotnie musiałaby wynosić 296*C. 24*C to nie jest dwukrotnie więcej jak 12*C. Pepełniony został bardzo częsty błąd logiczny, ale raczej nie podejrzewam braku podstawowej wiedzy fizycznej. Warto jednak dbać o takie szczegóły jak się występuje publicznie.
wydaje mi się że wszystkie nowe diesel'e powinny mieć seryjny podgrzewacz silnika …
Placebo z Chin, to już lepsza akupunktura.
Albo kupujecie timer i po sprawie 😁
Zamiast jakiegoś badziewia pomyślał bym o ogrzewanym garażu
Dla wielu marzenie dla mnie też
zawsze mozna zrobic tylko wyjscia gdzies z boku w samochodzie i na noc np pod prądem zostawiac z gniazdka
Zamiast takich ceregieli od lat jest webasto 😛 Niewiem na uj kombinować 😄bezsens….
Tak, tylko że w Skandynawii te grzałki do samochodów są podłączane do zewnętrznej sieci 230V. Podgrzewają olej, płyn chłodniczy a niektóre nawet mają funkcję ładowania akumulatora. Ta mała piciurynka nie ma szans podnieść przez całą noc temperatury oleju choć odrobinę powyżej zera. Miska olejowa w zimie będzie działała jak radiator. Bzdura i zmarnowane pieniądze.
Mało mocy. Należało by zastosować co najmniej 3 takie grzałki. Kolejne co to taka grzałka niczym nie osłonięta grzeje po 2 stronach i należało by z 2 strony ją czymś zaizolować żeby nie grzała powietrza. A i tak efekt marny.
Ja to bym proponował wywiercić dziurę w misce. Włożyć grzałke DEFA (ta która idzie w brok do płaszcza wodnego) i się cieszyć lepszym efektem.
Do tego dodać tajmer mechaniczny 230v i włala
Gdyby testował w zimę to by się okazało że ta grzałka nic nie daje więc lepiej reklamować w lato
moze zima by nie nagrzala oleju jakos specjalnie tylko ciekawe ile dluzej by utrzymywala temperature nagrzanego oleju np ze jade do roboty olej temp robocza ide na 8h grzałkę odpalam i pomaga podtrzymac tem hm
Dziwne ze odcinek powstał po tym jak michu z m4k chce jeździć po całej Polsce BMW na smalcu
Grzałkę podłączyć do gniazda w zderzaku. Po powrocie do domu, podłączyć zasilacz 12v do gniazda i cieszyć się rano ciepłym olejem 😀
Miałem coś podobnego kiedyś w aucie ze Szwecji. Grzałka na wężu od chłodnicy i gniazdo w zderzaku.
Kiedyś robiło się tak we fiacie 126p że pod miskę stawiało się kuchenkę elektryczną i załączało się w garażu na pół godziny i miska była gorąca
Na czoło Pan sobie naklei i podłączy kilka godzin przed nagrywaniem. Po co poważni ludzie zajmują się takim bezsensem?
to bez sensu. Bo zamontowana miska do silnika bedzie traciła ciepło o wiele szybciej bo będzie ją odbierać korpus silnika.. a w przypadku ujemnych temperatur to prawdopodobnie niewiele zmieni bo ma za małą moc
zawsze tez mona podáczy to pod wácznik czasowy 😀 alee przy powiedzmy -25C efekt bédzie i tak slaby
Zasilacz 12v podłączony pod timmer do gniazdka i złącze pod maską do podłączenia grzałki. Rozwiązanie stosowane już od dawna ale jako medium jest woda w układzie chłodzenia
Ja bym zamontował kilka takich grzałek i podpiął tak, że mają działać jeżeli:
samochód jest otwarty i
jest ujemna temperatura miski i
wyłączy się jak włączę rozrusznik i
nie działa dłużej niż np 5min (czas trzeba dobrać eksperymentalnie lub obliczyć)
Wyprowadził sobie np dwie diody.
Czerwona, że grzalka jest załączona
I zieloną, że można odpalać samochód
Lub
Jeśli mamy jakieś sprytne miejsce w aucie.
Kupić jeszcze jeden aku (nawet używkę, z demontażu albo coś, byleby względnie sprawny i tani)
Obudować w jakiś zgrabny styropian, żeby dlugo go mróz nie łapał.
Podpiął go do ładowania podczas jazdy przez przekaźnik, żeby podczas postoju był odłączony od reszty instalacji i właśnie do niego podpiąć grzalke/grzalki.
Oczywiście przez jakiś termostat, który będzie wyłączał grzanie po osiągnięciu dajmy na to zera stopni przez miskę olejową.
Tak luźno na szybko wymyślone.
Ofc można sie bawić z arduino, apkami i powiadomieniami, wiecej ciekawych warunków uwzględnić i najlepiej jakby to bylo dosyć proste i samo robiło.
Albo….. Montujemy programator czasowy geniuszu…
Ja to się zastanawiam ( pomijając całe te dyskusje, czy to działa czy nie) PO CO TO POTRZEBNE? dodatkowy klamot który będzie osłabiał akumulator. Silniki nawet z lat 90 są tak skonstruowane że bez problemu odpalają w temp poniżej -20 stopni i nie potrzeba ich jakoś specjalnie rozgrzewać na postoju. Bez mała 30 lat temu odbierałem z salonu T4 i poinstruowano mnie że auta nie trzeba rozgrzewać w zimę tylko odpalić i od razu można jechać. Auto jeździ do dzisiaj i ma się dobrze a to całe podgrzewanie miski jakąś płytką – PO CO?
Jak dla mnie ten test jest niewiarygodny. Test powinien być wykonany w zamrażarce gdzie temperatura jest przynajmniej -10C i w tedy można powiedzieć czy to ma sens. Druga sprawa jeśli mamy zimę -10C to ten cały olej który podgrzejemy, straci swoje ciepło po rozprowadzeniu go w silniku. Ilość metalu do podgrzania VS ilość oleju… silnik podgrzeje się o około 1C wytracając ciepło z oleju. jak dla mnie nietrafiona Reklama produktu.