Loading…

Elektryk do Domów Warszawa

Elektryk do Domów i Sprzętów w Warszawie. Usuwanie Awarii - Nowe instalacje - Usługi Elektryczne
Kontakt

Elektryka Samochodowa Diagnostyka i Naprawa Alternatora część 1



W tym odcineczku zabiorę się za diagnostykę i naprawę alternatora. Stwierdziłem ze to co jest w necie pokazane nie do końca mi …

Pobrane z Youtube Elektryk do Domów, Naprawa Elektryki w Domu, Serwis naprawy elektryki i Elektroniki, Elektryk Warszawa, Naprawa Elektryki Warszawa, nasz elektryk z dojazdem na terenie Warszawy i okolic pomaga w trudnych sprawach.

26 thoughts on “Elektryka Samochodowa Diagnostyka i Naprawa Alternatora część 1

  1. Dobrze kolega gada, tylko z tym rozrzucaniem ładunków to trochę nie tak. Uzwojenie wzbudzania zasilane jest prądem stałym (mniej więcej stałym), taki wirnik to po prostu bardzo prosty elektromagnes na prąd stały (regulowany regulatorem napięcia). Powstaje pole magnetyczne, które jest mechanicznie obracane napędem w stojanie i stąd powstaje w alternatorze energia elektryczna, kosztem mechanicznej. Alternator to urządzenie kompaktowe, małe, nieskomplikowane, trwałe, niezawodne całymi latami. (W mojej Nexii SOHC zrobił 300 000 km w 17 lat i do końca życia samochodu nic nie trzeba było z nim robić, w starej Micrze zrobił 260 kkm w 25 lat i też nic mu nie było). Ale jego wadą jest niska sprawność, od około 50% przy małych obrotach i obciążeniu, która spada nawet do 30% przy wysokich obrotach i obciążeniu. Dla tego, choć jest on tak mały, to ma zawsze dość pokaźny wentylator na sobie, a mimo tego i tak się grzeje. Generalnie pamiętam jeszcze alternatory Zelmot od fiatów i polonezów i powiem, że miał on na prawdę banalnie prostą konstrukcję, prościej chyba się już nie dało i do tego, był niezawodny całymi latami, ja jak już coś się stało, to szło go naprawić dosłownie na kolanie. A w regulatorach napięcia, elektromechanicznych, bardzo prosto szło podwyższyć napięcie pracy, wystarczyło leciutko podgiąć ucho sprężyny ruchomego styku regulatora.

  2. Czy to jest normalne alternator bez obciążenia wskazuje ładowanie 14,2 a przy obciążeniu schodzi ładowanie do 13,6 volt czy to jest dobrze? co 2 miesiące ładuję akumulator.

  3. Witam! Posiadam polo 9n i rano po odpaleniu auta ładowanie mam 14,65V pod obciążeniem(tj. włączone światła mijania, drogowe, nawiew II, radio, ogrzewanie tylnej szyby) spada do 14,35V. Po przejechaniu 40 km na rozgrzanym silniku wolne obroty 14-14,18V pod obciążeniem (światła mijania, drogowe, radio, nawiew II) spada do 13,8V a gdy włączę jeszcze ogrzewanie tylnej szyby ładowanie powoli spada do poziomu 13V aż do napięcia aku.Gdy dodam gazu wzrasta do 14V. Dodam że straty na przewodach – 0,03 + 0,1, szczotki ok, komutator też.

    Proszę o komentarz, jakąś poradę.

  4. Mam valeo i jest problem z wybiciem ośki z obudowy. Między łożyskiem a wirnikiem jest blaszka na 4 sruby I nie wiem czy one trzymają łożysko i nie trzeba ich odkręcić żeby wybierz ośkę. Jest to valeo a14vi10

  5. wszystko łądnie pokazujesz, zdziwiony troche byłem jak opisywałeś wyjścia, nie że źle, ale poprostu od lat takich alternatorów już sie nie widuje w samochodach,takie były stosowane ok 30 lat temu, i w starszych łódkach są jeszcze, teraz tylko jest B* i pwm,lin,sig ,pd i inne

  6. Witam. Fajny film. A co w alternatorze może być uszkodzone jeśli słychać gwizd w głośnikach? Dodam, że ładowanie jest pow 14V czyli w normie.

  7. Lubię Twój kanał i produkcje gdyż fajnie mówisz tj intonujesz, w dodatku w oparciu o konkretną wiedzę, nie jak większość poradnik-owców "tak ma być i już". Pozdrawiam 🙂

  8. Jestem elektronikiem i bardzo mi się podoba rozrzucanie ładunków przez wirnik po stojanie 🙂 A czy w tym przypadku pomiar błędu = błąd pomiaru? Kiedyś mój kolega w Warszawie w okolicy Pałacu Kultury ku mojemu zaskoczeniu zapytał kogoś "którędy do Technikum Muzyki?" 😉 Konsternacja była pełna, rzec można adwersarz został wstrząśnięty choć pozostał niezmieszany… 😉 Pozdrawiam serdecznie!

Dodaj komentarz

Zadzwoń!