W tym filmie objaśniam punkty na kolektorze ssący gdzie może występować efekt lewego powietrza oraz zasadę działania …
Pobrane z Youtube Elektryk do Domów, Naprawa Elektryki w Domu, Serwis naprawy elektryki i Elektroniki, Elektryk Warszawa, Naprawa Elektryki Warszawa, nasz elektryk z dojazdem na terenie Warszawy i okolic pomaga w trudnych sprawach.
Related
37 thoughts on “BMW e46 M54 Lewe powietrze,separator oleju,majonez,pierścienie olejowe,spalanie oleju”
Można kontakt na Facebooku? Bym potrzebował rady od Pana
Ja miałem ubytek oleju tz nie ubytek bo olej był ale w kolektorze ponieważ spływ tam koło bagnetu był zatkany czarnym nagarem Pojawia się pytanie co było przyczyna cza by niemca pytać jaki olej lał czy jest oczywisty powód
Mam pytanie odnosnie odkręcania korka oleju- oczywistym jest, że silnik się będzie trząsł bo traci szczelność, ale czy dobrym sposobem na zweryfikowanie stanu przy zakupie jest odkręcenie korka i sprawdzenie dłonią czy silnik wytwarza podciśnienie? Z doświadczenia wiem, że moje m52, które było w agonalnym stanie w ogóle nie zasysało a obecne m54 i n53 mojej dziewczyny odczuwalnie wciągają dłoń (co w momencie zakupu uznałem za dobry znak). Oczywiście to nie jest gwarancja, że wszystko jest ok z układem odpowietrzenia, ale jest to dobry znak względem braku podcinienia- tak mi się wydaje, mam rację?
Witam w moim m54b30 ubywa olej widze ze spod auta kapie,jak zagladam pod maske od separatorem i na nim widze olej .Dodam ze wymienialem olej okolo 2 tygodnie temu i od tego czasu juz litr oleju dolalem.Majonezu nigezie nie mam zadnego .Korek po odkreceniu nie jest zasysany ,po odkreceniu praca silnika sie nie zmienia.Gdy wyciagne bagnet na odpalonym slychac pukanie .Mysle nad wymiana separatora ,ttlko czy to pomoze . A moze to wina oleju ???
Siema, widze ze ogarniasz temat. Nie wiesz moze od czego u mnie w m52tu jest cos takiego ze olej mega szybko ucieka. Kopci tylko jak postoi na wolnych obrotach( pusci dymka i tyle) podczas jazdy ani po wcisnieciu gazu nastepnym razem nic tylko jak odpalone postoi np 15sekund
Witam kolego moze ty masz jakąś trafna diagnoe.bmw e90 320i n46 brak kompresji wszystkie gary równo 4 atm.Rozrzad sprawdzony na blokady co do milimetra.Oczywiscie auto nie odpala natak slabej kompresji.
siemka moze doradzil bys co moze byc przyczyna po miedzy 4a5 tys obr silnik przerywa slabiej idzie a pozniej normalnie . m54 3.0 e60 Czy to jakis czyjnik ?? czy tez lewe powietrze Pozdrawiam
Witam mógłbyś mi doradzić co to może być silnik m52b28 zasysało korek wlewu oleju doradzono mi wymianę odmy. Tak zrobiłem problem nie ustał a mało tego przy odkręcaniu korka albo wyciąganiu bagnetu buczy z okolic odmy co może być przyczyną a dwa czy to normalne że zasysa korek? Z góry dzięki za ew. Rade pozdrawiam
Witam posiadam silnik m54 tez mam problem z lewym powietrzem mecze się z tym już jakiś czas wszystko już praktycznie przerobiłem zastanawia mnie tylko jedna rzecz posiadam bmw e46 320i 170 koni czyli silnik m54 a występuje u mnie ten zaworek ciśnieniowy z tyłu kolektora który podobno w m54 nie występuje
Co do egr/systemu wtórnego powietrza to polecam na prawdę się temu przyjrzeć. Po stronie wydechowej silnika jest zawór od tego systemu, który uszkodzony puszcza spaliny przed sondami właściwie w powietrze, a nieszczelność przy podawaniu ciśnienia do niego, daje lewe powietrze za przepływką. Jeśli nigdy nie zmienialiśmy wężyków, to na bank już dawno się posypały, cały system jest niesprawny, pompa zatarta.
U mnie w BMW 316 1,8 compact z 2001 r. falują obroty, podczas jazdy przy zmianie biegów z 4 lub 5 na niższy po wciśnięciu sprzęgła silnik gaśnie. Podejrzewam odme
Witam a czy jeżeli odma jest uszkodzona czy zapchana w jakiś sposób, jest możliwość żeby wysadziło zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego dodam iż to disel BMW 525d 2003r co najlepsze po zamontowaniu nowego zbiorniczka auto się zaczęło gotować po kilku próbach odpowietrzania układu chłodniczego jakiś czas było ok to znaczy cztery,piec takich tras 10 km i doszło do następnej awari to znaczy rozsadzilo chłodnice ten plastyk który jest z boku chłodnicy. I teraz proszę was o pomoc, bo mam jeszcze nadzieje ze to nie uszczelka pod głowicą, czy pęknięta głowica dodam ze auto chodzi na wolnych obrotach nic się nie dzieje z wydechu idą kłęby białego dymu i ubywa płynu chłodzącego. Zwróciłem tez uwagę ze kapie pod silnikiem i z kolanka tłumika koło przegrody silnikowej
Mam pytanko. Jeżeli masz zaslepiony spływ z odmy do miski olejowej to gdzie się zbiera woda bądź dokąd trafia? Ciekawy sposób z tym zaslepieniem tylko do końca tego nie potrafię zrozumieć . U mnie pobiera olej w trasie przy prędkościach 140-150 na trasę 1300km trzeba 0.5l dolać. Po mieście natomiast ani grama
Witam robiłem przy twoich filmikach wymianę odmy jak i uszczelki kolektora ssącego złożyłem i nie mogę odpalić ( na plaku ruszał palił ale zaraz przestawał ) w rurach od paliwa jest benzyna ( dodam że myłem cały kolektor ze wtryskami i zdążyła się sytuacja z kontaktem z deszczem na dłuższą chwilę ) czy to jest wina wtrysków czy mogłem czegoś nie podłączyć?? A jak tak to co sprawdzić ???
czesc kolego, mi wyskoczył bład i zaczął sie troche trząść. Spadek na obrotach i postój na skrzyżowaniach. Majonez u mnie jest teraz w zime. Odkręciłem kolek wlewu oleju i problem zniknął. Czy bedzie to odma,? Pomożecie zdiagnozować?
Witam. Sprawa wygląda następująco: sobota godzina około 21 pojechałem do sklepu auto sprawowało się bez żadnych problemów niedziela – cały dzień stało nieruszane poniedziałek rano temp około -20 stopni – wyszedłem wcześniej zapalić i odśnieżyć – wszystko było ok, po 10 minutach wróciłem a silnik nie pracował (auto ma instalacje lpg więc uznałem że przy takim mrozie po prostu za wcześnie się przełączył i zgasł – padające wtryski gazu) więc odpaliłem ponownie po czym nagle z wydechu zaczęły wylatywać gęste kłęby dymu. Przejechałem około kilometra a że nic się nie zmieniło zawróciłem do domu wysiadając poczułem że dym ma dziwny zapach palonej gumy. Po 9 godzinach wróciłem do domu i zauważyłem że na końcu wydechu zebrał się olej. Pierwsza obawa uszczelka pod głowicą ale płynu nie ubyło + ten olej w wydechu raczej odrzuca tę opcje, kolejna opcja odma. Gdzieś wyczytałem że zamarznięta odma potrafi zassać olej z miski olejowej do kolektora ssącego więc kupiłem odmę i demontując starą rzeczywiście po ściągnięciu przewodu z "rozdzielacza" na ssącym dosłownie wylał się olej w innym zaś była zamarznięta woda, wcześniej do wymiany odmy odkręciłem DISE i przepustnice i okazało się że cały ssący jest w oleju (ubyło około 2,5L oleju bo tyle dolałem żeby był stan na szabelce ), wyczyściłem co się dało i poskładałem z nową odmą i przewodami (moja była jeszcze oryginalna z 2001r tak samo jak przewody). W każdym bądź razie po złożeniu odpaliłem i na początku leciał lekki dymek jednak z każdą chwilą stawał się coraz gęściejszy i nadal zaczynało być czuć paloną gumę więc po 5 min zgasiłem. Teraz moje pytanie czy jest to możliwe żeby przez 2km ubyło przez odmę tyle oleju? Dwa czy jest możliwe żeby tym olejem nasiąkły oba katalizatory i włóknina w tłumikach a teraz się po prostu wypala (teraz olej na końcówkach wydechów się nie zbiera)
Faktycznie cholera, co zimę mam problem z majonezem, tej zimy to już w ogóle. A więc lewe powietrze, będę szukał propanem. Pytanie czy lewe powietrze może się brać z innego miejsca niż kolek? Np. z pod chłodniczki oleju?
Witaj. Czy da się jakoś podejrzeć przewody od odpowietrzania zbiornika paliwa i wspomagania hamulców(o ile dobrze zrozumialem), bez ściągania kolektora. Ja próbowałem ale mi się nie udało. Na filmiku – 3minuta.
Mam też e46 330i przebieg 230000 silnik w bardzo dobrej kondycji na wolnych obrotach gazy z pod pokrywy zaworów w ilości dosłownie znikomej jak w nowym silniku…myśle że u mnie pierścienie muszą być szczelne skoro tak mało gazów przez nie przelatuje a silnik też bierze olej. Separator oleju sprawdza się tylko w ciepłych warunkach lub długich trasach. Problemem jego jest skraplanie też wody ze spalin która zamiast odparowac wraca do miski olejowej. Jeżdząc tylko po mieścia na krótkich odcinkach zimą wody przybywa i zamarza blokując separator od strony pokrywy zaworów. Efektem jest ssanie oleju z miski i spalanie go. U mnie zdarzyło się 2 razy w 5 min 0.5l oleju….!!!Eksperymentalnie odłączyłem separator a opary z silnika wpusiłem w dwie butelki z gąbkami. Po przejechaniu około 3 tyś km zimą po mieście znacznie zmniejszyła się ilość wody i majonezu pod korkiem. W butelkach było sporo wody a oleju około 1-3 ml. Po takim eksperymencie stwierdziłem że odmę podłącze bezpośrednio do kolektora ale z zaworem ograniczającym podciśnienie straty oleju w ten sposób posłączonej odmy są jak sprawdziłem znikome…
Można kontakt na Facebooku? Bym potrzebował rady od Pana
Ja miałem ubytek oleju tz nie ubytek bo olej był ale w kolektorze ponieważ spływ tam koło bagnetu był zatkany czarnym nagarem
Pojawia się pytanie co było przyczyna cza by niemca pytać jaki olej lał czy jest oczywisty powód
Dużo gada mądrze gada
Mam pytanie odnosnie odkręcania korka oleju- oczywistym jest, że silnik się będzie trząsł bo traci szczelność, ale czy dobrym sposobem na zweryfikowanie stanu przy zakupie jest odkręcenie korka i sprawdzenie dłonią czy silnik wytwarza podciśnienie? Z doświadczenia wiem, że moje m52, które było w agonalnym stanie w ogóle nie zasysało a obecne m54 i n53 mojej dziewczyny odczuwalnie wciągają dłoń (co w momencie zakupu uznałem za dobry znak). Oczywiście to nie jest gwarancja, że wszystko jest ok z układem odpowietrzenia, ale jest to dobry znak względem braku podcinienia- tak mi się wydaje, mam rację?
Jestes gosc. Dzieki ze dzielisz sie wiedza.
Jasno i na temat.
Witam w moim m54b30 ubywa olej widze ze spod auta kapie,jak zagladam pod maske od separatorem i na nim widze olej .Dodam ze wymienialem olej okolo 2 tygodnie temu i od tego czasu juz litr oleju dolalem.Majonezu nigezie nie mam zadnego .Korek po odkreceniu nie jest zasysany ,po odkreceniu praca silnika sie nie zmienia.Gdy wyciagne bagnet na odpalonym slychac pukanie .Mysle nad wymiana separatora ,ttlko czy to pomoze . A moze to wina oleju ???
Siema, widze ze ogarniasz temat. Nie wiesz moze od czego u mnie w m52tu jest cos takiego ze olej mega szybko ucieka. Kopci tylko jak postoi na wolnych obrotach( pusci dymka i tyle) podczas jazdy ani po wcisnieciu gazu nastepnym razem nic tylko jak odpalone postoi np 15sekund
Fajnie się słucha i ogląda po za tą muzyką w tle najlepiej wywal ja całkiem pozdrawiam
Witam kolego moze ty masz jakąś trafna diagnoe.bmw e90 320i n46 brak kompresji wszystkie gary równo 4 atm.Rozrzad sprawdzony na blokady co do milimetra.Oczywiscie auto nie odpala natak slabej kompresji.
Czy ten Fachowiec ma gdzies swoj garaz w UK? Chetnie bym skorzystal z jego uslug przy swoim aucie.
Dzieki za materiał dużo ciekawych zeczy pozdro
siemka moze doradzil bys co moze byc przyczyna
po miedzy 4a5 tys obr silnik przerywa slabiej idzie a pozniej normalnie . m54 3.0 e60
Czy to jakis czyjnik ?? czy tez lewe powietrze
Pozdrawiam
Witam mógłbyś mi doradzić co to może być silnik m52b28 zasysało korek wlewu oleju doradzono mi wymianę odmy. Tak zrobiłem problem nie ustał a mało tego przy odkręcaniu korka albo wyciąganiu bagnetu buczy z okolic odmy co może być przyczyną a dwa czy to normalne że zasysa korek? Z góry dzięki za ew. Rade pozdrawiam
Witam posiadam silnik m54 tez mam problem z lewym powietrzem mecze się z tym już jakiś czas wszystko już praktycznie przerobiłem zastanawia mnie tylko jedna rzecz posiadam bmw e46 320i 170 koni czyli silnik m54 a występuje u mnie ten zaworek ciśnieniowy z tyłu kolektora który podobno w m54 nie występuje
Co do egr/systemu wtórnego powietrza to polecam na prawdę się temu przyjrzeć. Po stronie wydechowej silnika jest zawór od tego systemu, który uszkodzony puszcza spaliny przed sondami właściwie w powietrze, a nieszczelność przy podawaniu ciśnienia do niego, daje lewe powietrze za przepływką. Jeśli nigdy nie zmienialiśmy wężyków, to na bank już dawno się posypały, cały system jest niesprawny, pompa zatarta.
U mnie w BMW 316 1,8 compact z 2001 r. falują obroty, podczas jazdy przy zmianie biegów z 4 lub 5 na niższy po wciśnięciu sprzęgła silnik gaśnie. Podejrzewam odme
Ok dzięki
Witam cie kolego.Mam pytanie u mie korek zasysa a nie powino dlaczego.Z gory pozdrawiam
Witam a czy jeżeli odma jest uszkodzona czy zapchana w jakiś sposób, jest możliwość żeby wysadziło zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego dodam iż to disel BMW 525d 2003r co najlepsze po zamontowaniu nowego zbiorniczka auto się zaczęło gotować po kilku próbach odpowietrzania układu chłodniczego jakiś czas było ok to znaczy cztery,piec takich tras 10 km i doszło do następnej awari to znaczy rozsadzilo chłodnice ten plastyk który jest z boku chłodnicy. I teraz proszę was o pomoc, bo mam jeszcze nadzieje ze to nie uszczelka pod głowicą, czy pęknięta głowica dodam ze auto chodzi na wolnych obrotach nic się nie dzieje z wydechu idą kłęby białego dymu i ubywa płynu chłodzącego. Zwróciłem tez uwagę ze kapie pod silnikiem i z kolanka tłumika koło przegrody silnikowej
Mam pytanko. Jeżeli masz zaslepiony spływ z odmy do miski olejowej to gdzie się zbiera woda bądź dokąd trafia? Ciekawy sposób z tym zaslepieniem tylko do końca tego nie potrafię zrozumieć . U mnie pobiera olej w trasie przy prędkościach 140-150 na trasę 1300km trzeba 0.5l dolać. Po mieście natomiast ani grama
Witam robiłem przy twoich filmikach wymianę odmy jak i uszczelki kolektora ssącego złożyłem i nie mogę odpalić ( na plaku ruszał palił ale zaraz przestawał ) w rurach od paliwa jest benzyna ( dodam że myłem cały kolektor ze wtryskami i zdążyła się sytuacja z kontaktem z deszczem na dłuższą chwilę ) czy to jest wina wtrysków czy mogłem czegoś nie podłączyć?? A jak tak to co sprawdzić ???
czesc kolego, mi wyskoczył bład i zaczął sie troche trząść. Spadek na obrotach i postój na skrzyżowaniach. Majonez u mnie jest teraz w zime. Odkręciłem kolek wlewu oleju i problem zniknął. Czy bedzie to odma,? Pomożecie zdiagnozować?
Witam.
Sprawa wygląda następująco:
sobota godzina około 21 pojechałem do sklepu auto sprawowało się bez żadnych problemów
niedziela – cały dzień stało nieruszane
poniedziałek rano temp około -20 stopni – wyszedłem wcześniej zapalić i odśnieżyć – wszystko było ok, po 10 minutach wróciłem a silnik nie pracował (auto ma instalacje lpg więc uznałem że przy takim mrozie po prostu za wcześnie się przełączył i zgasł – padające wtryski gazu) więc odpaliłem ponownie po czym nagle z wydechu zaczęły wylatywać gęste kłęby dymu. Przejechałem około kilometra a że nic się nie zmieniło zawróciłem do domu wysiadając poczułem że dym ma dziwny zapach palonej gumy. Po 9 godzinach wróciłem do domu i zauważyłem że na końcu wydechu zebrał się olej.
Pierwsza obawa uszczelka pod głowicą ale płynu nie ubyło + ten olej w wydechu raczej odrzuca tę opcje, kolejna opcja odma. Gdzieś wyczytałem że zamarznięta odma potrafi zassać olej z miski olejowej do kolektora ssącego więc kupiłem odmę i demontując starą rzeczywiście po ściągnięciu przewodu z "rozdzielacza" na ssącym dosłownie wylał się olej w innym zaś była zamarznięta woda, wcześniej do wymiany odmy odkręciłem DISE i przepustnice i okazało się że cały ssący jest w oleju (ubyło około 2,5L oleju bo tyle dolałem żeby był stan na szabelce ), wyczyściłem co się dało i poskładałem z nową odmą i przewodami (moja była jeszcze oryginalna z 2001r tak samo jak przewody). W każdym bądź razie po złożeniu odpaliłem i na początku leciał lekki dymek jednak z każdą chwilą stawał się coraz gęściejszy i nadal zaczynało być czuć paloną gumę więc po 5 min zgasiłem.
Teraz moje pytanie czy jest to możliwe żeby przez 2km ubyło przez odmę tyle oleju? Dwa czy jest możliwe żeby tym olejem nasiąkły oba katalizatory i włóknina w tłumikach a teraz się po prostu wypala (teraz olej na końcówkach wydechów się nie zbiera)
Trochę tylko muzyka za głośno😯
Pięknie objaśnione . Subskrybuję kanał. Pozdrawiam.
Zaślepka z dupki
Witam
Posiadam BMW e46 2.0 diesel 150 km z 2004 roku i mam taki problem że czasami zassie mi korek wlewu oleju i ciężko go odkręcić czy to normalne?
Faktycznie cholera, co zimę mam problem z majonezem, tej zimy to już w ogóle. A więc lewe powietrze, będę szukał propanem.
Pytanie czy lewe powietrze może się brać z innego miejsca niż kolek? Np. z pod chłodniczki oleju?
Co się stanie gdy bedę mial nieszczelnosc na przeowdzie ktory trzymasz w reku razem z odma?
wszystko plastik… a idź pan w ch z tą nowoczesną motoryzacją.
Witaj. Czy da się jakoś podejrzeć przewody od odpowietrzania zbiornika paliwa i wspomagania hamulców(o ile dobrze zrozumialem), bez ściągania kolektora. Ja próbowałem ale mi się nie udało. Na filmiku – 3minuta.
Super kanal pomogles mi bardzo ogladłem wszystkie twoje filmy i dzieki nim ogarnolem swoje m52.
Mam też e46 330i przebieg 230000 silnik w bardzo dobrej kondycji na wolnych obrotach gazy z pod pokrywy zaworów w ilości dosłownie znikomej jak w nowym silniku…myśle że u mnie pierścienie muszą być szczelne skoro tak mało gazów przez nie przelatuje a silnik też bierze olej. Separator oleju sprawdza się tylko w ciepłych warunkach lub długich trasach. Problemem jego jest skraplanie też wody ze spalin która zamiast odparowac wraca do miski olejowej. Jeżdząc tylko po mieścia na krótkich odcinkach zimą wody przybywa i zamarza blokując separator od strony pokrywy zaworów. Efektem jest ssanie oleju z miski i spalanie go. U mnie zdarzyło się 2 razy w 5 min 0.5l oleju….!!!Eksperymentalnie odłączyłem separator a opary z silnika wpusiłem w dwie butelki z gąbkami. Po przejechaniu około 3 tyś km zimą po mieście znacznie zmniejszyła się ilość wody i majonezu pod korkiem. W butelkach było sporo wody a oleju około 1-3 ml. Po takim eksperymencie stwierdziłem że odmę podłącze bezpośrednio do kolektora ale z zaworem ograniczającym podciśnienie straty oleju w ten sposób posłączonej odmy są jak sprawdziłem znikome…
Bagnet też się zapycha
dzięki
szaczuneeeeeek !!!!!!!!!!