Kup polisę OC/AC i otrzymaj prezent! ▻ https://bit.ly/3aSAOqP Regulamin promocji …
Pobrane z Youtube Elektryk do Domów, Naprawa Elektryki w Domu, Serwis naprawy elektryki i Elektroniki, Elektryk Warszawa, Naprawa Elektryki Warszawa, nasz elektryk z dojazdem na terenie Warszawy i okolic pomaga w trudnych sprawach.
Related
24 thoughts on “Przyszłość czy iluzja? Wyjaśniam jak działają ogniwa paliwowe i czy wodór przejmie motoryzację”
A dlaczego nie mieć instalacji w samochodzie na litrze wody 350 km tak działa podobnie ale jest taka instalacja a deszczówki jest multum
Zastanawia mnie jeden rzeczy mianowicie trwałość Z tego co wiem akumulator mają swoją żywotność i po kilku latach nie nadają się Pytanie co z ogniwami wodorowymi po kilku letniej eksploatacji bo nie oszukujmy się większość aut w Polsce to auta kilku kilkunasto letnie
Potrzeba Prądnicy neodymowej DUŻEJ MOCY – napędzanej silnikiem od Junaka – ładującej Akumulator : w części dzieląc Moc do napędu ^^^^ Silników krokowych w każdym kole 🤗🤗🤗🤗
Powszechne wykorzystanie ogniw,palników,zbiorników wodorowych oraz wypracowanie odpowiednich materiałów dystrybucji wodoru(rurociągi,sprężarki,elektrolizery,ogniwa,zbiorniki,skraplacze itp)pozwoli możliwość przesyłania tylko jednego rodzaju energii(wodoru)rurociągiem bez konieczności budowy odrębnej sieci przesyłowej elektrycznej w trudnym i ciężkim terenie tylu inwestycji(konwersja wodoru w prąd)😃
Rozminąłeś się z prawdą,ponieważ technologia bateryjna ma wiele ograniczeń,a wodorowa ma świetlaną przyszłość.Poza tym nie widziałeś złomowisk elektryków z którymi nie wiadomo jak je zutylizować,posiadają wiele mieszanek różnych-odrębnych materiałów(polimery,metale ziem żadkich-toksyczne,metale-szlachetne)więc nie jest to fajna technologia która nie będzie rozwijana na masową skalę(ograniczenie w budowie magazynów energii-poza awaryjnymi przydomowymi)buforowania Zielonej Energii(farmy:wiatrowe,fotowoltaiczne, wodne)Wodór bije na głowę prąd transportem energii oraz uniwersalności zamiany w różne rodzaje energii!!!(paliwo,gaz,prąd)i możliwie łatwym magazynowaniu może być powszechnie wykorzystany w całej gospodarce światowej(Energetyka:Elektryczna,Gazowa,Paliwowa)oraz łatwej konwersji(ogniwa paliwowe,sprężarki-skraplarki,palniki)😃
Proponuję przygotować materiał o japońskiej firmie Genepax, która zaprojektowała i stworzyła auto na wodę. Materiał można skonfrontować z autami zasilanymi energią elektryczną i wodorem oraz odpowiedzieć na pytanie: Jaki jest powód zamknięcia projektu aut zasilanych wodą? https://www.youtube.com/watch?v=0DWQOCpwB6Y&ab_channel=VitoDiBari
Super rzeczowy materiał, nie mniej w wyliczeniach zapomniałeś o stracie energii na konwersji wysokiego napięcia z sieci do napięcia ładowarki czyli straty samej ładowarki bo na pewno to nie jest 1%, wspomniałeś o owych stratach przy przemianie w obu przypadkach już przy poborze z akumulatora czy ogniwa ale zapomniałeś te około 5% dodać do strat po stronie elektryka przed ładowaniem. Przy technologii akumulatorowej pominąłeś koszty środowiskowe na wytworzenie akumulatorów oraz ich utylizacje po czasie, czego przy samochodzie czysto wodorowym już nie ma.
Super film. W zasadzie w przypadku elektryków kwestia jakiejś rewolucji w bateriach – aby nie wymagały pierwiastków rzadkich, były trwalsze, pojemniejsze i bardziej eko przy utylizacji – łatwo zrobić 🙂 A w ogóle zastanawiałem się nad tym czy baterie w samochodach nie mogłyby być ustandaryzowane jak paluszki AA – byłby 1 standard a samochody by różniły się ilością posiadanych – np smart miałby 1 a SUV 3-4 itp. Obok stacji ładowania byłyby też stacje szybkiej wymiany – wjeżdżasz na kanał – od spodu Ci wymieniają baterie z rozładowanych na inne naładowane (auto by musiało mieć miernik stanu technicznego baterii) jak koła w formule F1 i jedziesz dalej – czas zbliżony jak tankowania benzyny 🙂
W 2008r tojota zrobiła auto które na szklance wody przejechało 80km. Tak szybko jak się pojawiło tak szybko zniknęło. Ja zamierzam zrobić reaktor wodorowy i wspomagać nim silnik w aucie. Ludzie sami robią i całkiem dobrze im to wychodzi.
A gdyby tak, produkować wodór w samochodzie? Przy użyciu akumulatora zasilanego Dynamem, procesu elektrolizy produkcji wodoru i wody jako tankowanego paliwa? W ten sposób koszt za 1km to 0zl. Wodę na upartego można pozyskiwać z powietrza podczas jazdy, w przypadku deszczu może to być znacząca ilość litrów.
Wodór jak sam zauważyłeś ma przyszłość w lotnictwie. Jednak na ziemi trzeba wykorzystywać technologie najtańsze, najbezpieczniejsze i najfunkcjonalniejsze. Samochody na prąd? Ok, ale pod pewnymi warunkami: łatwość pozyskania energii do pojazdu i dość dostępna sieć stacji pozyskiwania. Do tego dochodzi jeszcze kwestia sprawności poszczególnych podzespołów. O ile silniki elektryczne mają sprawność bardzo wysoką, to o akumulatorach tego powiedzieć się nie da. A gdy dodamy czas ładowania, to całość trąci nonsensem. Nieco lepiej wygląda kwestia transportu zorganizowanego. Transport szynowy z założenia poruszający się po ściśle określonych liniach powinien w 100% zostać zelektryfikowany. Ale stosować sieć trakcyjną można również dla ciężarówek i autobusów na autostradach i ważniejszych drogach międzymiastowych. Również na ważniejszych ulicach w miastach. Inaczej mówiąc szeroko pojęty trolejbus, który nie traci energii przy ładowaniu i rozładowaniu akumulatorów. Jednak na niektórych odcinkach jakiś niewielki akumulator bardzo mu się przyda. Inną możliwą opcją są wymienne pakiety akumulatorów. Rozwiązań zapewne znajdzie się więcej, ale nie dla zwykłych szarych zjadaczy chleba mieszkających w slumsach (znaczy w blokach). Tak więc stary dobry Diesel bez common rail'a kupiony za grosze i niech jeździ do mych dni ostatnich. A ekooszołomy unijni lepiej niech trochę ochłoną, bo ich w końcu na taczkach wywiozą. Te wszystkie nowe technologie są przede wszystkim horrendalnie drogie i mało kogo na nie stać – zwłaszcza w państwach postkomunistycznych. Chciał bym jeszcze się odnieść do porównania kosztów przejechania jednego kilometra wyliczonego w dolarach – a raczej centach. Zdecydowanie zabrakło odniesienia do kosztów na paliwie tradycyjnym. Obraz był by pełniejszy. Najlepszego w Nowym Roku.
Problem polega na tym że świat się musi zmienić ludzka mentalność zresztą też, to czy coś sie sprawdza czy też nie to jest jedna strona medalu dzrugą są zmiany klimatyczne które widać gołym okiem, chociażby co sie dzieje w usa na przełomie 2022-2023. To wynika z tego jak bardzo zasyfiliśmy planete i w jak szybkim tempie to zrobili$my. Świat idzie do przodu a ludzka mentalność zatrzymała siw i nieche iść dalej, oczywiście nie wszystkich dlatego postęp i rozwój trwa. Jeżeli myslicie że motoryzacja spalinowa jest nieśmiertelna to niechce wsa martwić ale zostaniecie zmuszeni do przejścia na elektryki czy wodory, prostym mykiem was wydymają, podniosą ceny paliwa do takich jednostek że taniej bedzie akumulator w aucie wymienić niż tankować auto przez rok?, ubezpieczenie i podatki od zanieczyszczania powietrza pewnie też sie pojawią
Witam Zapomnieliście dodać o bardzo istotnej rzeczy z punktu widzenia właściciela pojazdu ponieważ kupując auto elektryczne i płacąc za nie,nie jesteśmy właścicielami baterii co dla mnie osobiście jest to nie do zaakceptowania gdyż kupując co kol wiek chcę być tego bezwzględnym właścicielem Dziękuje za super wiedzę łatwą do zrozumienia dla każdego Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne ciekawe materialy
Robert nagraj to jeszcze raz dzisiaj. I tradycyjny akumulator staje się idiotyczny. Wodór można produkować z fotowoltaiki na dachu ,a następnie traktować go jako magazyn energii dla domu i auta. Tylko wodór!
A dlaczego nie mieć instalacji w samochodzie na litrze wody 350 km tak działa podobnie ale jest taka instalacja a deszczówki jest multum
Zastanawia mnie jeden rzeczy mianowicie trwałość
Z tego co wiem akumulator mają swoją żywotność i po kilku latach nie nadają się
Pytanie co z ogniwami wodorowymi po kilku letniej eksploatacji bo nie oszukujmy się większość aut w Polsce to auta kilku kilkunasto letnie
Potrzeba Prądnicy neodymowej DUŻEJ MOCY – napędzanej silnikiem od Junaka – ładującej Akumulator : w części dzieląc Moc do napędu ^^^^ Silników krokowych w każdym kole 🤗🤗🤗🤗
Witam 800 barów czy atmosfer bo to znaczna różnica?
Nie bronie nikomu kupować elektryków ale w Polsce sięto nie oplaca a druga żecz to to że dzwięk spalinowki to jest coś a nie jakiś otkurzacz
A kurz myślałem że wodór to spalinowki na wodór
Powszechne wykorzystanie ogniw,palników,zbiorników wodorowych oraz wypracowanie odpowiednich materiałów dystrybucji wodoru(rurociągi,sprężarki,elektrolizery,ogniwa,zbiorniki,skraplacze itp)pozwoli możliwość przesyłania tylko jednego rodzaju energii(wodoru)rurociągiem bez konieczności budowy odrębnej sieci przesyłowej elektrycznej w trudnym i ciężkim terenie tylu inwestycji(konwersja wodoru w prąd)😃
Rozminąłeś się z prawdą,ponieważ technologia bateryjna ma wiele ograniczeń,a wodorowa ma świetlaną przyszłość.Poza tym nie widziałeś złomowisk elektryków z którymi nie wiadomo jak je zutylizować,posiadają wiele mieszanek różnych-odrębnych materiałów(polimery,metale ziem żadkich-toksyczne,metale-szlachetne)więc nie jest to fajna technologia która nie będzie rozwijana na masową skalę(ograniczenie w budowie magazynów energii-poza awaryjnymi przydomowymi)buforowania Zielonej Energii(farmy:wiatrowe,fotowoltaiczne,
wodne)Wodór bije na głowę prąd transportem energii oraz uniwersalności zamiany w różne rodzaje energii!!!(paliwo,gaz,prąd)i możliwie łatwym magazynowaniu może być powszechnie wykorzystany w całej gospodarce światowej(Energetyka:Elektryczna,Gazowa,Paliwowa)oraz łatwej konwersji(ogniwa paliwowe,sprężarki-skraplarki,palniki)😃
Proponuję przygotować materiał o japońskiej firmie Genepax, która zaprojektowała i stworzyła auto na wodę.
Materiał można skonfrontować z autami zasilanymi energią elektryczną i wodorem oraz odpowiedzieć na pytanie:
Jaki jest powód zamknięcia projektu aut zasilanych wodą?
https://www.youtube.com/watch?v=0DWQOCpwB6Y&ab_channel=VitoDiBari
Super rzeczowy materiał, nie mniej w wyliczeniach zapomniałeś o stracie energii na konwersji wysokiego napięcia z sieci do napięcia ładowarki czyli straty samej ładowarki bo na pewno to nie jest 1%, wspomniałeś o owych stratach przy przemianie w obu przypadkach już przy poborze z akumulatora czy ogniwa ale zapomniałeś te około 5% dodać do strat po stronie elektryka przed ładowaniem.
Przy technologii akumulatorowej pominąłeś koszty środowiskowe na wytworzenie akumulatorów oraz ich utylizacje po czasie, czego przy samochodzie czysto wodorowym już nie ma.
elektryk czy wodor ?
V8 hemi 550hp
Super film. W zasadzie w przypadku elektryków kwestia jakiejś rewolucji w bateriach – aby nie wymagały pierwiastków rzadkich, były trwalsze, pojemniejsze i bardziej eko przy utylizacji – łatwo zrobić 🙂 A w ogóle zastanawiałem się nad tym czy baterie w samochodach nie mogłyby być ustandaryzowane jak paluszki AA – byłby 1 standard a samochody by różniły się ilością posiadanych – np smart miałby 1 a SUV 3-4 itp. Obok stacji ładowania byłyby też stacje szybkiej wymiany – wjeżdżasz na kanał – od spodu Ci wymieniają baterie z rozładowanych na inne naładowane (auto by musiało mieć miernik stanu technicznego baterii) jak koła w formule F1 i jedziesz dalej – czas zbliżony jak tankowania benzyny 🙂
po co wozić elektrownię? Elektrownie wodne zasilają ogromną większość potrzeb na produkcję energii elektrycznej do potrzeb transportu samochodowego.
Electryki są lepsze!!!
W 2008r tojota zrobiła auto które na szklance wody przejechało 80km. Tak szybko jak się pojawiło tak szybko zniknęło. Ja zamierzam zrobić reaktor wodorowy i wspomagać nim silnik w aucie. Ludzie sami robią i całkiem dobrze im to wychodzi.
Dziękujemy.
A gdyby tak, produkować wodór w samochodzie? Przy użyciu akumulatora zasilanego Dynamem, procesu elektrolizy produkcji wodoru i wody jako tankowanego paliwa? W ten sposób koszt za 1km to 0zl. Wodę na upartego można pozyskiwać z powietrza podczas jazdy, w przypadku deszczu może to być znacząca ilość litrów.
Bardzo dobry material!
Wodór jak sam zauważyłeś ma przyszłość w lotnictwie. Jednak na ziemi trzeba wykorzystywać technologie najtańsze, najbezpieczniejsze i najfunkcjonalniejsze. Samochody na prąd? Ok, ale pod pewnymi warunkami: łatwość pozyskania energii do pojazdu i dość dostępna sieć stacji pozyskiwania. Do tego dochodzi jeszcze kwestia sprawności poszczególnych podzespołów.
O ile silniki elektryczne mają sprawność bardzo wysoką, to o akumulatorach tego powiedzieć się nie da. A gdy dodamy czas ładowania, to całość trąci nonsensem. Nieco lepiej wygląda kwestia transportu zorganizowanego. Transport szynowy z założenia poruszający się po ściśle określonych liniach powinien w 100% zostać zelektryfikowany. Ale stosować sieć trakcyjną można również dla ciężarówek i autobusów na autostradach i ważniejszych drogach międzymiastowych. Również na ważniejszych ulicach w miastach. Inaczej mówiąc szeroko pojęty trolejbus, który nie traci energii przy ładowaniu i rozładowaniu akumulatorów. Jednak na niektórych odcinkach jakiś niewielki akumulator bardzo mu się przyda. Inną możliwą opcją są wymienne pakiety akumulatorów.
Rozwiązań zapewne znajdzie się więcej, ale nie dla zwykłych szarych zjadaczy chleba mieszkających w slumsach (znaczy w blokach). Tak więc stary dobry Diesel bez common rail'a kupiony za grosze i niech jeździ do mych dni ostatnich. A ekooszołomy unijni lepiej niech trochę ochłoną, bo ich w końcu na taczkach wywiozą. Te wszystkie nowe technologie są przede wszystkim horrendalnie drogie i mało kogo na nie stać – zwłaszcza w państwach postkomunistycznych. Chciał bym jeszcze się odnieść do porównania kosztów przejechania jednego kilometra wyliczonego w dolarach – a raczej centach. Zdecydowanie zabrakło odniesienia do kosztów na paliwie tradycyjnym. Obraz był by pełniejszy. Najlepszego w Nowym Roku.
Problem polega na tym że świat się musi zmienić ludzka mentalność zresztą też, to czy coś sie sprawdza czy też nie to jest jedna strona medalu dzrugą są zmiany klimatyczne które widać gołym okiem, chociażby co sie dzieje w usa na przełomie 2022-2023. To wynika z tego jak bardzo zasyfiliśmy planete i w jak szybkim tempie to zrobili$my. Świat idzie do przodu a ludzka mentalność zatrzymała siw i nieche iść dalej, oczywiście nie wszystkich dlatego postęp i rozwój trwa. Jeżeli myslicie że motoryzacja spalinowa jest nieśmiertelna to niechce wsa martwić ale zostaniecie zmuszeni do przejścia na elektryki czy wodory, prostym mykiem was wydymają, podniosą ceny paliwa do takich jednostek że taniej bedzie akumulator w aucie wymienić niż tankować auto przez rok?, ubezpieczenie i podatki od zanieczyszczania powietrza pewnie też sie pojawią
Przydało by się porównanie z napędem amoniakiem
👍
Witam
Zapomnieliście dodać o bardzo istotnej rzeczy z punktu widzenia właściciela pojazdu ponieważ kupując auto elektryczne i płacąc za nie,nie jesteśmy właścicielami baterii co dla mnie osobiście jest to nie do zaakceptowania gdyż kupując co kol wiek chcę być tego bezwzględnym właścicielem
Dziękuje za super wiedzę łatwą do zrozumienia dla każdego
Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne ciekawe materialy
Robert nagraj to jeszcze raz dzisiaj.
I tradycyjny akumulator staje się idiotyczny.
Wodór można produkować z fotowoltaiki na dachu ,a następnie traktować go jako magazyn energii dla domu i auta.
Tylko wodór!