CaroSeria #ecaroseria #audiq4etron #wszystkooelektrykac h Subskrybuj nasz kanał jednym kliknięciem …
Pobrane z Youtube Elektryk do Domów, Naprawa Elektryki w Domu, Serwis naprawy elektryki i Elektroniki, Elektryk Warszawa, Naprawa Elektryki Warszawa, nasz elektryk z dojazdem na terenie Warszawy i okolic pomaga w trudnych sprawach.
Related
47 thoughts on “Wyjmujemy akumulator z Audi Q4 e-tron, czyli ile to wytrzyma? (TEST PL 4K) | eCaroSeria”
3:11 "podstawowa zaleta wykorzystywania samochodu elektrycznego to jest jego proces ładowania" xD A ja głupi myślałem, że to jego największa wada 😀 Diesla, benzynkę czy LPG zatankujesz w 5 minut maks i jedziesz dalej, a elektryka ładujesz 30-60 minut na stacji szybkiego ładowania pod pewnymi warunkami 😀 więc jak to jest jego PODSTAWOWA ZALETA 😀 to ja dziękuje za taki samochód.
No i już pan specjalista od Audi, delikatnie mówiąc rozmija się z prawdą. Pojemność netto baterii to jest pojemność po odjęciu tych 20%, które w przypadku akumulatorów Li-ion stanowią zabezpieczenie przed naładowaniem do 100% całkowitej pojemności akumulatora i rozładowaniem do kompletnego 0%. Aby utrzymać akumulatory jak najdłużej w dobrej kondycji powinniśmy ładować do 80% pojemności netto – słowa specjalisty z Audi. Czyli w tym przypadku korzystamy tylko z 64% nagromadzonej energii.
No brawo! Albo ktoś nieświadomie odkrył prawdę o elektrykach albo…warto weryfikować dane przed emisją 😉
Nawet bateria w smartfonie ładowana jest do 80% mimo, że widzimy na ekranie 100%, ponieważ jest to wartość pojemności netto, która stanowi 80% pojemności brutto.
hahah Ciekawi mnie ile będzie kosztowała dowolna usługa w ASO jeśli 2 takich Panów będzie musiało wymieniać 100 akumulatorów dziennie…. bo chyba nie liczycie, że przeciętny mietek da radę ? To będzie usługa luksusowa. Tylko garstka warsztatów da radę ją spełnić. Słyszałem ile kosztuje podnośnik na auta elektryczne …..
Elektrościema max. „To dopiero pokaże praktyka:)))” czyli nie wiedzą. I jak Pan powiedział – wszystko zależy od kierowcy. Czyli w razie W będzie tak: wada powstała bo źle jeździłeś…
@Łukasz Bąk ma sponsoring(w czym nie widzę nic złego) za elektro mobilność więc jaki problem widzicie ? PS. Jak gościu wychodzi w koszulce polo z logo AUDi no to wybacz 😀
Jakis czas temu usunalem subskrypcje tego kanalu , stwierdzajac ze jest za duzo belkotu reklamowego i draznil mnie prowadzacy. Dzis widze na tapecie naprawa baterii , mysle dam szanse wejde, bo planuje zakupic hybryde i teresowalo mnie jedno CENA , bo ze mozna to regenerowac , wiem od dawna . Ocziwiscie nic nie dowiedzialem sie , a gosc nadal mnie drazni
Lubię oglądać ten kanał ale od wielu programów jest mowa o ładowaniu prądem przemiennym i stałym i ciagle z błędem w omawianiu -akumulatory w samochodzie elektrycznym zawsze ładowane są prądem stałym. Po to jest przetwornica samochodzie, która zamienia prąd zmienny na stały. Degradacja akumulatorów jest mniejsza tylko dlatego, że moc ładowania przy użyciu przetwornicy samochodowej jest znacznie mniejsza niż na ładowarkach publicznych – szybkich.
Jeśli pojazd jest wyposażony w akumulator LFP (typ akumulatora można sprawdzić, wybierając kolejno Sterowanie > Oprogramowanie > Dodatkowe informacje o pojeździe), Tesla zaleca utrzymywanie limitu naładowania na poziomie 100%, nawet na potrzeby codziennego użytkowania, a także pełne ładowanie pojazdu do poziomu 100% co najmniej raz w tygodniu. Patrz Akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe, aby uzyskać więcej informacji."
Chyba nie do końca chodzi o to czy ładuje się prądem AC czy DC. Finalnie akumulator i tak ładowany jest DC. Po prostu ładując AC używamy pokładowej ładowarki, która ma ograniczoną moc. Jeżeli będziemy ładować DC o małej mocy np. 11 kW to efekt dla akumulatorów będzie ten sam…. Jak widać materiał był realizowany w serwisie znanej marki i oni wymieniają moduły, które w tym wypadku kosztują 1/12 całości. Nieautoryzowane serwisy wymieniają już tylko ogniwa w modułach więc jest pewnie kilka razy taniej….
Mam w dupie auto co muszę jeździć po autostradzie że szybkością fiata 126 żeby przejechać kilka kilogramów.Druga sprawa niech bandycki PiS zniesie VAT bo nie będę robił tej mafi bandytów prezentów w postaci vat
A jak to jest z ładowaniem do 80%/100% w przypadku aut hybrydowych? Tam pojemność też jest podawana brutto/netto – jednakże ładowanie do 80% w PHEV znacząco ogranicza zasięg 🙂
Jaka wymianą modułowo? Jak jedna bateria padnie to wiadomo, że kolejne też nie są niezniszczalne… znowu reklama zero obiektywizmu… coraz ciekawiej się robi… ja też mogę pogadać, że mam milion na koncie. Praktyka to rzeczywistość, a nie ekspert po 2 szkoleniach teoretycznych z podpisem Kowalskiego co uważa się za jeszcze lepszego speca. Hit to to ładowanie szybkie do 80% i nie zaleca się do 100% to jak by ktoś powiedział masz bak 50 litrów ale tankuj 40… bo szkoda czasu na te 10. Współpraca z TVN przekłada się na brak autentyczności.
Specjalista z Audi twierdzi że należy najlepiej ładować akumulator prądem zmiennym a nie stałym a drugi specjalista z Caroseria powtarza to bez żadnego przemyślenia. Czy ktoś widział akumulatory na prąd zmienny !!! poziom od strony technicznej żenujący liczy się tylko oglądalność.
Też macie takie wrażenie że firmy żałośnie promują elektryki. Dziennikarze motoryzacyjni muszą z czegoś żyć no i później wychodzą takie programy. Powiedzcie jasno że realny zasięg to WLTP x 2/3- 30% A co po 8 latach lub 160tys. Auto na śmietnik.
Super, czyli elektryki mają niezłe zasięgi ale tylko na papierze, bo jeśli nie chcemy zdegradować baterii to powinniśmy wykorzystywać tylko 60% czyli niewiele ponad połowę pojemności baterii. I szybko się ładują, ale tylko na papierze bo w praktyce szybkiego ładowania nie powinniśmy używać bo zdegraduje baterię… Nie ma co, technologia przyszłości.
Spalinowy: dotrzyj silnik, a potem jedź jak chcesz, tankuj ile chcesz, jedź do zera, tylko wymieniaj olej. Elektryk: mam 500km zasięgu, ale jedź tylko 20-80% więc w sumie tylko 350km zasięgu. A potem ładuj najlepiej niskim napięciem. A potem żeby coś pogrzebać jedź do jednego z kilku zaawansowanych e-warsztatów, a potem daj ludziom specjalne ubrania w których mogą odkręcać śruby, a potem… Może i strzał z boku nie powoduje uszkodzenia baterii (wszystkich, pojedynczych ogniw), ale kto wydaje 100-200 tys. zł na używanego, pukniętego elektryka w którym nikt nie da gwarancji, że baterie będą hulać? Wyda się 150 tys. zł na pukniętą i naprawioną 7 letnią Teslę, która ma 70% efektywnego zasięgu tylko po to by za pół roku okazało się, że jednak ogniwa do wymiany i koszt równy kwocie zakupu?
Coś mi tu nie pasuje. Moduły są łączone równolegle czy szeregowo? Jeśli te moduły są łączone w szereg to nie do końca jest prawdą by wymieniać pojedyncze moduły. W zależności partii produkcyjnej czy długości eksploatacji ogniwa będą miały różne rezystancje wewnętrzne. Wtedy wystąpią problemy przy dużej pobieranej czy oddawanej do akumulatora. Cudów nie ma fizyki nikt nie oszuka.
UWAGA – gwarant (w ASO) odbudowuje NIE do 100% pojemności, a do ~71% pojemności baterii, jeśli podczas gwarancji jej pojemność spadła poniżej obiecanych minimalnych 70%
Prawda ale nie do końca. Baterie w laptopach też się degradują modułowo. Z tą malutką różnicą, że tam psują się środkowe ogniwa a nie początkowe czy końcowe. No i są dużo łatwiejsze do wymiany. Dziękuję za uwagę. Pozdroo 600
3:11 "podstawowa zaleta wykorzystywania samochodu elektrycznego to jest jego proces ładowania" xD A ja głupi myślałem, że to jego największa wada 😀 Diesla, benzynkę czy LPG zatankujesz w 5 minut maks i jedziesz dalej, a elektryka ładujesz 30-60 minut na stacji szybkiego ładowania pod pewnymi warunkami 😀 więc jak to jest jego PODSTAWOWA ZALETA 😀 to ja dziękuje za taki samochód.
No i już pan specjalista od Audi, delikatnie mówiąc rozmija się z prawdą. Pojemność netto baterii to jest pojemność po odjęciu tych 20%, które w przypadku akumulatorów Li-ion stanowią zabezpieczenie przed naładowaniem do 100% całkowitej pojemności akumulatora i rozładowaniem do kompletnego 0%.
Aby utrzymać akumulatory jak najdłużej w dobrej kondycji powinniśmy ładować do 80% pojemności netto – słowa specjalisty z Audi. Czyli w tym przypadku korzystamy tylko z 64% nagromadzonej energii.
No brawo! Albo ktoś nieświadomie odkrył prawdę o elektrykach albo…warto weryfikować dane przed emisją 😉
Nawet bateria w smartfonie ładowana jest do 80% mimo, że widzimy na ekranie 100%, ponieważ jest to wartość pojemności netto, która stanowi 80% pojemności brutto.
Czy to bedzie smartfon czy laptop to to samo,wyjmuje sie ogniwa lub wymienia na nowe.
12 miejsc z wykwalifikowanymi pracownikami …. jeszcze wyszkolcie kilka tysięcy to może jako tako da radę za te naście lat….
W SUMIE to po co ta taśma ? bo ładnie wygląda ? zero profesjonalizmu. Jak u mietka w garażu.
hahah
Ciekawi mnie ile będzie kosztowała dowolna usługa w ASO jeśli 2 takich Panów będzie musiało wymieniać 100 akumulatorów dziennie…. bo chyba nie liczycie, że przeciętny mietek da radę ?
To będzie usługa luksusowa. Tylko garstka warsztatów da radę ją spełnić.
Słyszałem ile kosztuje podnośnik na auta elektryczne …..
No i fajnie, ktoś w końcu zadaje takie pytania jak ja bym zadał :). Nie ma lipy tekst typu "to i tak wytniemy" zasługuje na ekstra like i suba x2
czyli tak naprawde uzytkowac mozna(powinno sie) 60% pojemnosci baterii, bajka!!!!!
Czyli 8-10 lat i zabawka do kosza bo koszty wymiany nawet części modułów nie będzie się opłacać. Ekologia. Ot co 😂
Wszyscy wiemy nawet producenci że to jedno wielkie gówno tylko ładnie opakowane,ale biznes to biznes
Elektrościema max. „To dopiero pokaże praktyka:)))” czyli nie wiedzą. I jak Pan powiedział – wszystko zależy od kierowcy. Czyli w razie W będzie tak: wada powstała bo źle jeździłeś…
Czemu gość wyjaśniający procesy ładowania i użytkowania baterii ma logo AUDI ? 😀 12:12 Czyli musisz mieć garaż, żeby użytkować AUDI w zimę 🤣
@Łukasz Bąk ma sponsoring(w czym nie widzę nic złego) za elektro mobilność więc jaki problem widzicie ? PS. Jak gościu wychodzi w koszulce polo z logo AUDi no to wybacz 😀
Jakis czas temu usunalem subskrypcje tego kanalu , stwierdzajac ze jest za duzo belkotu reklamowego i draznil mnie prowadzacy. Dzis widze na tapecie naprawa baterii , mysle dam szanse wejde, bo planuje zakupic hybryde i teresowalo mnie jedno CENA , bo ze mozna to regenerowac , wiem od dawna . Ocziwiscie nic nie dowiedzialem sie , a gosc nadal mnie drazni
Super odcinek Panie Bąk dużo się dowiedziałem.Lecz nie przekonałem się do samochodów elektrycznych. Pozdrawiam
szkoda że takie samochody trzeba racjonalizować takimi sponsorowanymi filmami
Caroseria sorzedala sie Audi…
tylko sie upewnilem ze elektryki to gowno
Lubię oglądać ten kanał ale od wielu programów jest mowa o ładowaniu prądem przemiennym i stałym i ciagle z błędem w omawianiu -akumulatory w samochodzie elektrycznym zawsze ładowane są prądem stałym. Po to jest przetwornica samochodzie, która zamienia prąd zmienny na stały. Degradacja akumulatorów jest mniejsza tylko dlatego, że moc ładowania przy użyciu przetwornicy samochodowej jest znacznie mniejsza niż na ładowarkach publicznych – szybkich.
Słabo.. Ładnie Kałdi posmarowało 🤦♂️ Szkoda.. Myślałem, że Caroseria jako TV w necie jest niezależna 😢
Gdzie Supra się pytam?!
moja bateria w 5,5 letnim samsungu wytrzymuje dniówkę i ładuje non stop do oporu 😉 i rozładowuje na maksa 😉
W instrukcji Tesli Y jest napisane: "Uwaga
Jeśli pojazd jest wyposażony w akumulator LFP (typ akumulatora można sprawdzić, wybierając kolejno Sterowanie > Oprogramowanie > Dodatkowe informacje o pojeździe), Tesla zaleca utrzymywanie limitu naładowania na poziomie 100%, nawet na potrzeby codziennego użytkowania, a także pełne ładowanie pojazdu do poziomu 100% co najmniej raz w tygodniu. Patrz Akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe, aby uzyskać więcej informacji."
Chyba nie do końca chodzi o to czy ładuje się prądem AC czy DC. Finalnie akumulator i tak ładowany jest DC. Po prostu ładując AC używamy pokładowej ładowarki, która ma ograniczoną moc. Jeżeli będziemy ładować DC o małej mocy np. 11 kW to efekt dla akumulatorów będzie ten sam…. Jak widać materiał był realizowany w serwisie znanej marki i oni wymieniają moduły, które w tym wypadku kosztują 1/12 całości. Nieautoryzowane serwisy wymieniają już tylko ogniwa w modułach więc jest pewnie kilka razy taniej….
Nawet nachalne pranie mózgu nie zmieni że elektryki to jedno wielkie nieporozumienie.
Opinie wystawia człowiek Audi , kpina kanału , czy celowe działanie
Nie za ciepło, nie za zimno, nie za szybko, nie za wolno, nie za sucho, nie za mokro, nie do pełna, nie do pusta, no nic, temat dla mnie zamknięty 😀
Mam w dupie auto co muszę jeździć po autostradzie że szybkością fiata 126 żeby przejechać kilka kilogramów.Druga sprawa niech bandycki PiS zniesie VAT bo nie będę robił tej mafi bandytów prezentów w postaci vat
A jak to jest z ładowaniem do 80%/100% w przypadku aut hybrydowych? Tam pojemność też jest podawana brutto/netto – jednakże ładowanie do 80% w PHEV znacząco ogranicza zasięg 🙂
Po dzisiejszych ogłoszeniach Pinokia chyba cała seria traci sens.
Jaka wymianą modułowo? Jak jedna bateria padnie to wiadomo, że kolejne też nie są niezniszczalne… znowu reklama zero obiektywizmu… coraz ciekawiej się robi… ja też mogę pogadać, że mam milion na koncie. Praktyka to rzeczywistość, a nie ekspert po 2 szkoleniach teoretycznych z podpisem Kowalskiego co uważa się za jeszcze lepszego speca. Hit to to ładowanie szybkie do 80% i nie zaleca się do 100% to jak by ktoś powiedział masz bak 50 litrów ale tankuj 40… bo szkoda czasu na te 10. Współpraca z TVN przekłada się na brak autentyczności.
Specjalista z Audi twierdzi że należy najlepiej ładować akumulator prądem zmiennym a nie stałym a drugi specjalista z Caroseria powtarza to bez żadnego przemyślenia. Czy ktoś widział akumulatory na prąd zmienny !!! poziom od strony technicznej żenujący liczy się tylko oglądalność.
Też macie takie wrażenie że firmy żałośnie promują elektryki. Dziennikarze motoryzacyjni muszą z czegoś żyć no i później wychodzą takie programy. Powiedzcie jasno że realny zasięg to WLTP x 2/3- 30% A co po 8 latach lub 160tys. Auto na śmietnik.
Może to nie 1-3 lata. Ale po 8-10 trzeba wymienić baterię. Koszt około 80-100 tys zł. Czyli
Super, czyli elektryki mają niezłe zasięgi ale tylko na papierze, bo jeśli nie chcemy zdegradować baterii to powinniśmy wykorzystywać tylko 60% czyli niewiele ponad połowę pojemności baterii. I szybko się ładują, ale tylko na papierze bo w praktyce szybkiego ładowania nie powinniśmy używać bo zdegraduje baterię… Nie ma co, technologia przyszłości.
Czyli podsumowując elektryczne gówno z których są tylko kolejne kupy śmieci
okulary po to zeby wyglądać bardziej profesjonalnie?😆
Spalinowy: dotrzyj silnik, a potem jedź jak chcesz, tankuj ile chcesz, jedź do zera, tylko wymieniaj olej.
Elektryk: mam 500km zasięgu, ale jedź tylko 20-80% więc w sumie tylko 350km zasięgu. A potem ładuj najlepiej niskim napięciem. A potem żeby coś pogrzebać jedź do jednego z kilku zaawansowanych e-warsztatów, a potem daj ludziom specjalne ubrania w których mogą odkręcać śruby, a potem…
Może i strzał z boku nie powoduje uszkodzenia baterii (wszystkich, pojedynczych ogniw), ale kto wydaje 100-200 tys. zł na używanego, pukniętego elektryka w którym nikt nie da gwarancji, że baterie będą hulać? Wyda się 150 tys. zł na pukniętą i naprawioną 7 letnią Teslę, która ma 70% efektywnego zasięgu tylko po to by za pół roku okazało się, że jednak ogniwa do wymiany i koszt równy kwocie zakupu?
Coś mi tu nie pasuje. Moduły są łączone równolegle czy szeregowo? Jeśli te moduły są łączone w szereg to nie do końca jest prawdą by wymieniać pojedyncze moduły. W zależności partii produkcyjnej czy długości eksploatacji ogniwa będą miały różne rezystancje wewnętrzne. Wtedy wystąpią problemy przy dużej pobieranej czy oddawanej do akumulatora. Cudów nie ma fizyki nikt nie oszuka.
Czy to nie jest serwis w Dobroniu?
Elektryk jest dla osoby majętnej. A czy jest ekologiczny? Uważam, że należy porównać dane od procesu produkcji po całą eksploatację.
UWAGA – gwarant (w ASO) odbudowuje NIE do 100% pojemności, a do ~71% pojemności baterii, jeśli podczas gwarancji jej pojemność spadła poniżej obiecanych minimalnych 70%
Jak to z tym 80%? no to nie może sie wyłączać przy 80 proc lub jakoś dawać znać? Może tak jest?
To producenci powinny tak ustawić elektronikę, żeby 0 widoczne dla użytkownika powinno być na poziomie 20%.
Odpalcie sobie film na povagowanych odnośnie tego całego eko gówna w postaci prądu w autach.
Prawda ale nie do końca. Baterie w laptopach też się degradują modułowo. Z tą malutką różnicą, że tam psują się środkowe ogniwa a nie początkowe czy końcowe. No i są dużo łatwiejsze do wymiany. Dziękuję za uwagę.
Pozdroo 600
nie ma znaczenia do jakiego źródła podłączymy samochód, finalnie akumulator zawsze ładowany jest prądem stałym – DC.